کد خبر: 13532
A
ادعای شاکری درباره مقصر حادثه پلاسکو در گفت و گو با دیده بان ایران:

چه فرقی می کرد برای خاموش کردن آتش به جای 5 ماشین آتش نشانی، ده ماشین در پلاسکو حاضر می شد! / ما خودمان در شورا به شهرداری نظارت می کنیم نیازی به کمیته حقیقت یاب نبود

شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران مدعی شد: این بی نظیر است که در ساختمانی با 15 طبقه که روزی 4 هزار نفر در آن رفت و آمد دارند 4 نفر کشته شود.

چه فرقی می کرد برای خاموش کردن آتش به جای 5 ماشین آتش نشانی، ده ماشین در پلاسکو حاضر می شد! / ما خودمان در شورا به شهرداری نظارت می کنیم نیازی به کمیته حقیقت یاب نبود

 دیدبان ایران: مجتبی شاکری در گفتگو با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران اظهار داشت: با توجه به این که دستگاه های همچون دادستانی، وزارت کار، شورای تامین، شهرداری تهران و مالکان در حادثه نقش داشته اند باید قدر و سهم هر یک از این دستگاه ها در مورد حادثه پلاسکو تعیین شود.

وی گفت: شورای  شهر تهران برای بررسی حادثه پلاسکو دو کمیته تشکیل داده است تا این حادثه را هم از نظر فنی و مهندسی و هم به لحاظ ایمنی بررسی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که ساختمان پلاسکو فرسوده بود و نکات ایمنی لازم را نداشت، گفت: این حادثه علت دیگری دارد و ارتباطی به آتش نشانی ندارد.

وی ادامه داد: برای ساختمانی فرسوده است و فاقد ایمنی لازم است چه فرقی می کرد  سازمان آتش نشانی به جای 5 دستگاه ماشین آتش نشانی از 10 دستگاه استفاده می کرد.

شاکری گفت: نا ایمنی که در ساختمان وجود داشت هیچ ربطی به آتش نشان ها ندارد.

وی گفت: این بی نظیر است که در ساختمانی با 15 طبقه که روزی 4 هزار نفر در آن رفت و آمد دارند 4 نفر کشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این افرادی که در خصوص سیاسی بودن برخورد شورا در موضوع ساختمان پلاسکو مطرح می کنند یا شورا را نمی شناسند و یا آگاه نیستند.

مجتبی شاکری ادامه داد: ما به آقای قالیباف رای دادیم و اگر 10 بار دیگر هم بین محسن هاشمی رفسنجانی و آقای قالیباف رای گیری شود باز هم حتما به آقای قالیباف رای می دهیم و به محسن هاشمی رای نمی دهیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب در خصوص حادثه پلاسکو اظهار داشت: من هم این طرح را به عنوان یک فوریت امضا کرده بودم اما  ما در شورای شهر مصوبه داشتیم در خصوص ساختمان پلاسکو و طبق آئین نامه نمی توانیم تا شش ماه مصوبه ای تصویب کنیم که مصوبه قبلی را نقض کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در خصوص ساختمان پلاسکو مصوبه ای داریم و دو کمیته با عضویت اعضاء شورای این موضوع را پیگیری کند و نمی توانست مصوبه ای دیگری تصویب شود به عنوان کمیته حقیقت یاب که اعضاء آن فقط 2 نفر از اعضاء شورا هستند و 9 نفر دیگر آن خارج از شورا است.

وی گفت: وقتی وظیفه شورای شهر نظارت است چه لزومی دارد کمیته ای تشکیل شود که اعضاء آن خارج از شورای شهر باشد.

مجتبی شاکری خاطر نشان کرد: نمی توانیم ما نظارت که حق ذاتی شورا است را به کمیته خارج از خودمان واگذار کنیم که این موضوع را فرمانداری هم رد می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر