کد خبر: 13569
A
"سد گتوند" نمونه ای از بی‌توجهی به ارزیابی های زیست محیطی است

تقدیر از قهرمانان تالاب ها برای نخستین بار در کشور/ محیطبانان نمونه تالابی ایران معرفی شدند

در همایش روز جهانی تالاب ها در اهواز برای نخستین بار محیطبانان نمونه تالابی کشور معرفی و تقدیر و همچنین طبق روال سالهای گذشته، قهرمانان تالاب ها معرفی شدند.

تقدیر از قهرمانان تالاب ها برای نخستین بار در کشور/ محیطبانان نمونه تالابی ایران معرفی شدند

دیده بان ایران - در همایش روز جهانی تالاب ها که امروز (14 بهمن ماه) با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده سازمان ملل متحد در ایران و سفرای کشورهای افغانستان، آلمان و نروژ، عراق و استرالیا و مسئولان خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، برای نخستین بار محیطبانان نمونه تالابی کشور معرفی شدند.

جواد عباسی مهرآبادی از اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، روح الله عسگری از اداره کل محیط زیست چهار و محال و بختیاری، مجید قزاق از اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان و سرتیپ طرفی از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به عنوان محیطبانان نمونه تالابی در سال جاری معرفی شدند.

همچنین قهرمانان تالاب در بخش اجرایی و مدیریتی، حسین علی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران و مدیرکل اسبق حفاظت محیط زیست استان مرکزی و شهرام احمدی فارسانی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری به عنوان قهرمان تالاب معرفی شدند و اکبر محمدیان از اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب آذربایجان غربی در این بخش تقدیر شد.

در بخش مشارکت های مردمی نیز خانم سیما طواف زاده مدیرعامل موسسه سبزکاران بالانس قهرمان تالاب معرفی و از فیصل عامری از فعالان عرصه محیط زیست خوزستان نیز تقدیر شد.

 همچنین در این همایش به منظور گرامیداشت شهدای آتش نشان فاجعه پلاسکو و تقدیر از زحمات آتش نشانان خوزستان، از مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز تقدیر شد.

 

سد گتوند

"سد گتوند" نمونه ای از بی‌توجهی به ارزیابی های زیست محیطی است

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما مخالف طرح های انتقال آب هستیم، گفت: حفظ اکوسیستم تالاب ها و محیط زیست دغدغه اصلی ما است؛ سد گتوند نمونه ای از طرح هایی است که بدون توجه به ارزیابی های زیست محیطی اجرا شده است.

 غلامرضا شریعتی  در همایش روز جهانی تالاب ها که امروز (14 بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که میزبانی خوزستان در همایش روز جهانی تالاب های امسال موجب شود با کمک و همکاری قدم های بیشتری به سمت احیای تالاب های هورالعظیم و شادگان برداشته شود.

وی افزود: روند احیای تالاب ها در چند سال اخیر امیدوار کننده بوده است اما باید همکاری های جدی تر، علمی تر و با همدلی و تدبیر بیشتری در این زمینه داشته باشیم؛ احیای تالاب ها نیازمند عزم منطقه ای و بین المللی است.

وی با بیان اینکه فجایع زیست محیطی ملیت و قومیت نمی شناسند، تصریح کرد: زمانی فجایع زیست محیطی فارغ از ملیت و قومیت و جنسیت همه افراد را با خود فرو خواهد برد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اخیرا قطعنامه مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل ثبت شده است که قدم مهمی برای شروع برنامه های مشترک برای مقابله با این پدیده است. در این قطعنامه تاکید شده که سازمان ملل اولین نشست عالی مرتبه خود را در سال 2017 به موضوع مشکل ریزگردهای ایران و راهکارهای مقابله با این پدیده برای هماهنگی های بین المللی اختصاص دهد. امیدواریم برای حل معضل ریزگردهای ایران بسیج جهانی صورت بگیرد زیرا این پدیده آینده محیط زیست را در معرض خطر قرار داده و تنها بحث ایران در این زمینه مطرح نیست.

وی با بیان اینکه ما مخالف طرح های انتقال آب هستیم، گفت: حفظ اکوسیستم تالاب ها و محیط زیست دغدغه اصلی ما است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در دهه هفتاد توسعه پایدار مورد توجه قرار گرفت، گفت: متاسفانه در دهه هشتاد توسعه پایدار آن چنان موردتوجه قرار نگرفت اما دولت یازدهم توسعه پایدار و محیط زیست را یکی از دستورکارهای خود قرار داد و انتظار داریم مشکل ریزگردها به طور ویژه در کشور مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • shahi13shah

    مجید قزاق محیط بان نمونه کشوری.افتخار برای هر ایرانی و سیستان وبلوچستانی.افرین و زنده باد فرزند سیستان ک محیط بان برتر کشور شد

ارسال نظر