کد خبر: 13621
A

طرح نمایندگان برای ساماندهی وضعیت کولبران

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در مجلس برای ساماندهی وضعیت کولبران خبر داد.

طرح نمایندگان برای ساماندهی وضعیت کولبران

سید مهدی فرشادان اظهار کرد: ما به دنبال طرحی برای حل مشکلات کولبران هستیم تا بتوانیم آن‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم که اگر خدای نکرده اتفاقی برای آن‌ها افتاد خانواده آن‌ها دچار مشکل نشوند. همچنین می توان حقوق و مزایایی برای آن‌ها پیش بینی کرد .

این نماینده مجلس اضافه کرد :‌البته این طرح هنوز خام است و زمانی که ابعاد مختلف آن را در نظر بگیریم می توانیم آن را به مجلس ارائه کنیم. کولبرها بار خود را تا مسیر مشخصی با خودرو می آورند و مسیر دیگری را کولبری می‌کنند. ما می توانیم تسهیلاتی برای آن‌ها فراهم کنیم که اولا صاحبان اجناس آن را بیمه کنند و دیگر اینکه حقوق مشخصی در قبال کارشان دریافت کنند. ما بعد از رایزنی با وزارت کشور و دستگاه های مرتبط استانی این طرح را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

فرشادان با اشاره به درگذشت چند کولبر در روزهای گذشته در اثر سقوط بهمن خاطر نشان کرد: کولبرها هیچ وقت قاچاقچی نبوده و نیستند؛ قاچاقچی کسانی هستند که با کانتینر جنس قاچاق به کشور وارد می‌کنند؛ در حالیکه اینها برای تامین معیشت خود و خانواده شان ناچار به کولبری هستند. به ویژه اینکه آمار بیکاری در این مناطق به نسبت میانگین کشوری بسیار بالاتر است و اینها ناچارند زندگی شان را از این طریق و با کسب نان حلال بگذارند.

ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر