کد خبر: 13680
A
"دیده بان ایران" گزارش می دهد:

5 سوال مهمی که قالیباف در جلسه فردا باید به آنها پاسخ دهد/ آیا جناب شهردار عذرخواهی خواهد کرد؟

فردا (یکشنبه) محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جلسه علنی شورای شهر حاضر می‌شود تا پیرامون فاجعه پلاسکو و نحوه مدیریت مجموعه تحت امرش در قبال این فاجعه به نمایندگان پایتخت نشینان توضیح ارائه دهد.

5 سوال مهمی که قالیباف در جلسه فردا باید به آنها پاسخ دهد/ آیا جناب شهردار عذرخواهی خواهد کرد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فردا (یکشنبه) محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جلسه علنی شورای شهر حاضر می‌شود تا پیرامون فاجعه پلاسکو و نحوه مدیریت مجموعه تحت امرش در قبال این فاجعه به نمایندگان پایتخت نشینان توضیح ارائه دهد.

آنطور که از اخبار و گفته‌های قالیباف ومعاونانش بر می‌آید؛ علنی بودن جلسه فردای شورای شهر و حضور خبرنگاران در این جلسه، به درخواست شخص قالیباف بوده است؛ این امر نشان می‌دهد که چنته شهردار تهران برای جلسه فردا پر است و او و معاونان و مشاورانش به اندازه کافی برای بی تقصیر نشان دادن خود در قبال فاجعه پلاسکو، دلیل و مدرک جمع آوری کرده‌اند.

شاید به سبب فوق بود که قالیباف در روز چهارشنبه هفته گذشته که در بهارستان حاضر شد، از عذرخواهی در قبال فاجعه پلاسکو سرباز زد چرا که اساسا خود و مجموعه تحت امرش را در این ماجرا مقصر نمی‌داند.

اما فارغ از اینکه قالیباف در جلسه فردای شورای شهر، از مردم تهران و نمایندگانشان عذرخواهی خواهد کرد یا نه؛ او حتما باید به سوالات ذیل پاسخ دهد:

 1_ چرا شهرداری با علم به عدم ایمنی ساختمان پلاسکو و با وجود اختیار قانونی نسبت به پلمپ آن اقدام نکرد؟

2_ آیا شهردار محترم تهران با انگیزه های سیاسی از پلمپ ساختمان فرسوده و ناایمن پلاسکو استنکاف کرد؟

3_ چرا اخطاریه‌های مبتنی بر عدم ایمنی ساختمان پلاسکو بجای اینکه به مالک اصلی ساختمان(بنیاد مستضعفان) ابلاغ شود به کسبه صاحب سرقفلی و یا مستاجران ابلاغ شد؟

 4_ مطابق با بند 14 ماده 55 قانون شهرداری،«اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق بر عهده شهرداری‌هاست»؛ جناب قالیباف در برابر این اصل مصرح قانونی چه پاسخی دارند؟ 

5_ از 492 میلیاردی که از سال 92 برای ارتقاء تجهیزات آتشنشانی در صحن علنی شورای شهر مصوب شده بود، 200 میلیارد آن توسط شهرداری تهران پرداخت نشده است؛ این پول کجا هزینه شده است؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر