کد خبر: 13744
A
دیده بان ایران گزارش می‌دهد:

لطفا امروز قالیباف را تخریب سیاسی نکنید!

قطعا جناب شهردار نمی تواند همچون هفته گذشته که در پارلمان کشوری حاضر شد بهانه و توجیه سیاسی کاری مخالفانش را بیاورد؛ قالیباف امروز باید به نمایندگان مردم تهران بگوید که چرا مطابق با بند 14 ماده 55 قانون شهرداری، تدابیر مؤثر و اقدامات لازم را برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق اتخاذ نکرده است؟

لطفا امروز قالیباف را تخریب سیاسی نکنید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران که امروز در صحن علنی شورای شهر باید پاسخگوی فاجعه پلاسکو باشد، هفته گذشته نیز در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود تا نه صرفا در باب پلاسکو که در باب املاک نجومی نیز پاسخ دهد؛ املاکی که موجبات احضار بیش از 70 نفر را از سوی دادستانی فراهم آورده است؛ املاکی که در بهترین نقاط پایتخت با تسهیلات و تخفیفات ویژه به 122 نفر از مدیران و شخصیت های همسو با جناب قالیباف اهداء شده است؛ املاکی که مساحت کل آن  ١٧,٠١٨ مترمربع و قیمت کارشناسی شده آن ٨٢.٥ میلیارد تومان بوده است؛ با این همه جناب قالیباف در جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران مجلس معتقد بود ماجرای املاک نجومی سیاسی کاری است و در این باب توضیحات خود را به مراجع قضائی و شورای شهر ارائه کرده است.

 

قالیباف امروز هم به پارلمان می رود اما این پارلمان از نوع شهری و تخصصی است و قطعا جناب شهردار نمی تواند همچون هفته گذشته که در پارلمان کشوری حاضر شد بهانه و توجیه سیاسی کاری مخالفانش را بیاورد؛ قالیباف امروز باید به نمایندگان مردم تهران بگوید که چرا مطابق با بند 14 ماده 55 قانون شهرداری، تدابیر مؤثر و اقدامات لازم را برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق اتخاذ نکرده است؟

 

قالیباف امروز باید به منتخبان مردم تهران توضیح دهد که 200 میلیارد پرداخت نشده از بودجه تخصیصی 492 میلیاردی آتشنشانی، کجاست؟

 

جناب شهردار امروز باید بگوید که چرا اخطاریه‌های مبتنی بر عدم ایمنی ساختمان پلاسکو بجای اینکه به مالک اصلی ساختمان(بنیاد مستضعفان) ابلاغ شود به کسبه صاحب سرقفلی و یا مستاجران ابلاغ شد؟

 

پاسخ قانع کننده به همین سوالات تخصصی نیز بسیاری از شائبه ها و شایعه ها را فروکش می گرداند؛ قطعا این سوالات رنگ و بوی سیاسی ندارد؛ منتقدان جناب شهردار امروز باید عاری از فکر و تمایل سیاسی، همین سوالات ساده را به انضمام اسناد و مدارک ضمیمه آن، پیش روی شهردار تهران قرار دهند تا ایشان بداند کجای کار مدیریت جهادی شان! می‌لنگد تا برای آینده البته اگر مطابق با ماده 73 قانون شوراهای شهر، تیغ استیضاح بر گردنش ننشست، اصلاح گرداند...

گزارش از نیما صداقت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر