کد خبر: 13801
A

اظهارنظر عباس جدیدی درباره حاشیه‌ها و جنجال‌های پلاسکو در شورای شهر و دفاعیات قالیباف

یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم تبعیت همه دستگاه‌ها و نهادها از قانون گفت: همه در مقابل قانون یکسان هستند و در حادثه پلاسکو نیز با در نظر گرفتن همین موضوع باید ابعاد مختلف حادثه مورد بررسی قرار بگیرد.

اظهارنظر عباس جدیدی درباره حاشیه‌ها و جنجال‌های پلاسکو در شورای شهر و دفاعیات قالیباف

دیده بان ایران - عباس جدیدی در نوبت عصر سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی حادثه پلاسکو اختصاص یافته بود گفت: امیدوارم نتیجه همه بحث‌ها و گفت‌وگوهای جلسه امروز به اجماعی برای ایجاد رفاه و ایمنی شهر و شهروندان تهران منجر شود و این بررسی‌ها پلی برای ایجاد ایمنی شهر تهران باشد نه اینکه دیواری در مقابل این موضوع.

وی ادامه داد: همه در مقابل قانون یکسان هستند و باید از قانون تبعیت کنند. در حادثه پلاسکو نیز امیدواریم با نگاه به رعایت قانون موضوعات منتج به نتیجه‌ای باشد که گویای قانون است و حق مردم در آن ادا شود. قطعا در این مسیر باید از حاشیه پردازی خودداری کنیم.

جدیدی تاکید کرد: باید نگاهی به امکانات موجود در کشور داشته باشیم و بر اساس وجود این امکانات از شهرداری تهران توقع داشته باشیم. باید به این نکته دقت کنیم که ممکن است افرادی که امروز اظهار نظر می‌کنند فردا در جایگاه شهردار باشند. با این نگاه می‌توان قضاوت درستی انجام داد. امیدوارم در نهایت زبان قانون حاکم شود.

کمیته حقیقت‌یاب نتیجه نهایی حادثه پلاسکو را اعلام کند

 عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کمیته حقیقت‌یاب جمع‌بندی نهایی را در مورد حادثه پلاسکو اعلام می‌کند، گفت: اگر شهرداری مصوبات شورا را اجرا نکرده بود باید به صورت جدی تذکر می‌دادیم و طرح سوال می‌کردیم.

ابوالفضل قناعتی در جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: پیشنهادم این است که کمیته حقیقت‌یاب و دو کمیته دیگری که باید تشکیل شود با فرصت بیشتری موضوعات را مورد تحقیق و تفحص قرار دهند و گزارش نهایی توسط آنها جمع‌بندی شود.

وی با بیان اینکه ما نیز باید از مردم عذرخواهی کنیم؛ اظهار کرد: کمیسیون سلامت نیز باید عذرخواهی کند زیرا اگر شهرداری را مکلف به خرید تجهیزات کرده بود و شهرداری این کار را انجام نداده؛ باید به شهردار تذکر می‌دادند و طرح سوال می‌کردند. کدامیک از این اتفاقات افتاده است؟ آیا بعد از اینکه 20 نفر شهید شدند به این نتیجه رسیده‌ایم که برخورد کنیم؟

این عضو شورای شهر اظهار کرد: در آتش‌سوزی جمهوری و پلاسکو من اولین نفر بودم که در محل حاضر شدم. واقعیت این است که ما اعضا هم نخواستیم به صورت محکم طرح سوال کنیم.

قناعتی ادامه داد: باید از مجلس درمورد قانون استفساریه بگیریم تا وظایف هرکس مشخص شود و کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود اگر کمیته شهرداری را مقصر دانست باید عذرخواهی کند اما وقتی چیزی معلوم نیست برای چه درخواست عذرخواهی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید به خانواده شهدای آتش‌نشان برسد. بنیاد شهید نیز اگر وظیفه دارد باید به وظیفه خود عمل کند. باید به خاطر داشته باشیم که 600 کسبه شب عید به مشکل خوردن و متضرر شدند و باید فکری به حال کرد.

در ادامه؛ مهدی چمران (رییس شورای اسلامی شهر تهران) عنوان کرد: باید قانون متاخر اجرایی شود یعنی اگر قانونی در سال 69 داریم و قانونی در 93؛ قانون سال 93 باید اجرا شود.

همچنین عباس جدیدی (عضو دیگر شورای شهر) با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و وظیفه حمایت از آنها را داریم؛ گفت: بهترین عذرخواهی این است که با صحبت‌های مخملی از خودمان قهرمان درست نکنیم.

وی تاکید کرد: کمیته حقیقت‌یاب باید تشکیل شود و در همه موارد قانون حاکم شود.

 

 

منبع: ایسنا - ایلنا 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر