کد خبر: 13827
A

دادستان کل کشور: خوره به جان اقتصاد کشور افتاده است

منتظری: اقتصاد عادلانه و سالم می‌تواند موجب پیشرفت همه‌جانبه جامعه باشد اما یک اقتصاد ناسالم و آلوده، اقتصاد طاغوتی است. ما اقتصاد طاغوتی داریم و طاغوت اقتصادی.

دادستان کل کشور: خوره به جان اقتصاد کشور افتاده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تبریک دهه فجر گفت: همه شما می‌دانید که مساله اقتصاد در هر کشور، رکن اساسی برای پیشرفت و سعادت و رفاه کشور است ولی منظور اقتصادی است که مبتنی بر یک روش سالم و عادلانه‌ای باشد.

ما اقتصاد طاغوتی داریم

او با بیان اینکه اقتصاد باید مبتنی بر سلامت و عدالت باشد و اگر اقتصادی مبتنی بر عدالت و سلامت نباشد این طغیان است، اظهار داشت: به صورت اساسی یک اقتصاد عادلانه و سالم می‌تواند موجب پیشرفت همه‌جانبه جامعه باشد اما یک اقتصاد ناسالم و آلوده، اقتصاد طاغوتی است. ما اقتصاد طاغوتی داریم و طاغوت اقتصادی.

اقتصادی که از مرز اعتدال و عدالت تجاوز کند، اقتصاد طاغوتی است

دادستان کل کشور افزود: واژه طاغوت مبالغه‌ای از طغیان است که طغیان به معنی مرز میانه حق و عدالت است. هر اقتصادی که از حد و مرز اعتدال و سلامت و حق و عدالت تجاوز کند، اقتصاد طاغوتی نام دارد. طاغوت اقتصادی کسانی‌اند که این حدود و مرزها را می‌شکنند.

استکبار با وضع تحریم درصدد زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور است

منتظری با بیان اینکه امروز استکبار برای از پا در آوردن نظام جمهوری اسلامی با وضع تحریم  تمام توان خود را متمرکز کرده که به اقتصاد کشور ضربه وارد کند و از این طریق، اقتصاد کشور را زمین‌گیر کند، تصریح کرد: تحریم‌هایی که سال‌ها بر این کشور از سوی استکبار تجویز شده بود، برای این است که از این طریق بتوانند ضربه کاری خود را به نظام وارد کنند.

تحریم می‌تواند با افزایش فشارها، مردم را از نظام جدا کند

او با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام کشور، تحریم است، خاطرنشان کرد: تحریم می‌تواند فشارهای اقتصادی را بر جامعه آنقدر افزایش دهد که مردم را از نظام جدا کند و جدا شدن مردم از نظام همانا و از بین رفتن نظام همانا. شما در سنگری مشغول خدمت هستید که نتیجه تلاش‌های شما می‌تواند تقابل با توطئه‌های استکبار باشد.

باید آسیب‌هایمان را شناسایی کنیم

دادستان کل کشور ادامه داد: ما ضمن آنکه باید تلاش‌های خود را انجام داده و به تقویت نقاط قوت بپردازیم، باید روی آسیب‌های‌مان هم کار بپردازیم و آنها را شناسایی کرده و در جهت رفع آسیب‌ها تلاش کنیم.

قاچاق کالا و ارز در حکم یک خوره است

منتظری خطاب به حضار ابراز داشت: شما باید بدانید که عهده‌دار یک مسئولیت سنگین هستید که امروز در جامعه بسیار مهم است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مساله مبارزه با قاچاق کالا بسیار مهم است. امروز در اقتصاد ما، قاچاق کالا و ارز در حکم یک خوره است. خوره یک بیماری خطرناکی است که به بدنه اقتصاد افتاده و اگر با آن برخورد نشود و درمان نشود، قطعا آسیب جدی می‌رساند و اگر هم ضعیف باشد، حداقل آسیب آن، زشت کردن ظاهر است.

ارزش قاچاق کشف‌شده امسال، بیش از شش هزار میلیارد است

او با تاکید مجدد بر اینکه قاچاق بسیار خطرناک است، بیان کرد: تلاش‌های شما که موفق شدید با مبارزه با این پدیده شوم، روند مبارزه با قاچاق را تشدید کنید و نتیجه این تشدید، افزایش کشفیات است. آمار ده ماهه را که نگاه می‌کردم ارزش قاچاق کشف شده در هشت ماهه سال جاری، شش هزار و ۳۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که مبلغ کمی نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ارزش کالای کشف شده در هشت ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۷۶ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: حدود ۹۱ درصد از کشفیات، توسط شما بوده و ۹ درصد دیگر هم از طرق دستگاه‌های دیگر کشف شده است که برای شما آمار افتخارآمیزی است. از این مبلغ، ارزش مکشوفه مربوط به قاچاق کالا ۲ هزار و ۱۲۴ میلیارد و سیصد میلیون تومان و ارز کشف شده، سه هزار و ۷۳۲ میلیارد و میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ارز مکشوفه حاصل از پولشویی ۴۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

رهبری تاکید کردند که کالای مکشوفه قاچاق را آتش بزنید

منتظری تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که قاچاق کالا وارد کشور نشود. ما باید به مرحله‌ای برسیم که از مرزها اجازه ورود کالا داده نشود تا هم شما و هم ما دچار مشکل نشویم.

او اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که کالای مکشوفه قاچاق را آتش بزنید. چرا باید دستور رهبری به عنوان سیاست قابل توجه به زمین بماند. اگر مشکل قانونی دارید، باید مشکل قانونی رفع شود. از دولت و مجلس می‌خواهم نسبت به این امر یعنی جبران کمبود قانون اقدام شود. اگر ما در این زمینه نقص قانونی داریم از مجلس درخواست شود که الزام قانونی شود. همه مکلف شوند که کالاهای غیرمجاز در اولین فرصت معدوم شود. در این صورت قاچاقچیان کمتر به دنبال این هستند که آن را وارد کنند زیرا نفع آنها از بین می‌رود.

موظفیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جدی‌تر وارد شویم

دادستان کل کشور با بیان اینکه در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا، تعامل و همکاری بین دستگاهی نیاز داریم، یادآور شد: در شهرستان‌ها به دادستان‌ها و در تهران به دادستانی کل، این امر را منعکس کنید. در معاونت اقتصادی دادستانی کل، اداره‌ای را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش‌بینی کردیم و معاونت اقتصادی برای این کار تاسیس شده است. موظفیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جدی‌تر وارد شویم.

برخی دستگاه‌ها منافعی در عدم معدوم کردن قاچاق دارند

منتظری با بیان اینکه ممکن است برخی از دستگاه‌ها به دنبال منافعی باشند که در معدوم کردن کالا سنگ‌اندازی کنند، گفت: دو راه در این زمینه پیش‌رو داریم؛ راه اول، این است که قانون ملزم کند که  کالای قاچاق غیرمجاز اعم از صنعتی، دارویی و ماشین و... باید معدوم شوند و دستگاه‌ها به این انجام این کار مکلف شوند. چه دلیلی دارد که سازمان اموال مکشوفه داشته باشیم تا بخواهد با فروش اینها به سود برسد. این نفع نیست و زهر است که به جان اقتصاد افتاده است.

معدوم‌سازی تنها راه مبارزه با قاچاق

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که ما به صورت جدی و الزام قانونی در مسیر نابود کردن و از بین بردن کالای قاچاق نباشیم، همچنان باید شاهد تداوم قاچاق به کشور باشیم، اظهار داشت: راه مبارزه با قاچاق کالا این است که به مجرد کشف و اثبات قاچاق بودن کالا، تلاش کنیم که کالا از بین برود و طرف به دنبال این نباشد که سندسازی کند و پول بدهد که کالا را از گمرکات نجات دهد.

دادستان کل کشور در پایان تاکید کرد: تنها راه مبارزه با قاچاق کالا از بین بردن کالای قاچاق است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر