کد خبر: 14009
A

آقایان حوزه اشتباه خودتان را به گردن رسانه ها نیندازید

روابط عمومی حوزه هنری در حالی توضیحاتی را در خصوص نشر قطعه «ایران سربلند»منتشر کرده که بدون توجه به تکذیبیه آقای عقیلی ، اشتباهات خود را نادیده گرفته است.


آقایان حوزه اشتباه خودتان را به گردن رسانه ها نیندازید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ به نقل از آژانس خبری موسیقی ایران، دو روز پیش خبری از سوی روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری در خصوص انتشار قطعه «ایران سربلند» به خوانندگی سالار عقیلی و آهنگسازی پیمان خازنی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

متن خبر روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری به شرح ذیل است:

به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

موسیقی «ایران سربلند» با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی پیمان خازنی منتشر شد

موسیقی «ایران سربلند» به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی، با صدای سالار عقیلی و به همت مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری موسیقی «ایران سربلند» از تازه‌های تولید مرکز موسیقی در ژانر سمفونیک ایرانی با آهنگسازی «پیمان خازنی» و صدای «سالار عقیلی» است. گفتنی است تنظیم این اثر را احمد مقدسی بر عهده داشته و شعر آن را نیز عباس محمدی سروده است.

از دیگر عوامل تولید و نوازندگان این اثر می‌توان از پیام سوری (میکس و مسترینگ)، حمید آداب (صدابردار)، میثم مروستی، علی جعفری پویان و نیلوفر محبی (ویولن)، داوود منادی (ویلنسل)، آتنا اشتیاقی (کنترباس)، پریسا دلفانی (آوا)، پیام سوری (پیانو)، حمیدرضا یوسفی (پرکاشن) و آستیاژ ضیایی (پرکاشن) نام برد.

این موسیقی ملی‌میهنی که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی ضبط و تولید شده است.

سالار عقیلی (۱۱ آذر ۱۳۵۶ تهران) خواننده موسیقی سنتی ایرانی و دانش‌آموخته هنرستان موسیقی سوره و نیز دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری تئاتر است. وی خواننده ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران است و سابقه کار با ارکستر سمفونیک‌های مختلفی همچون اصفهان، گروه دستان و ... را دارد. سالار عقیلی در سال‌های اخیر سرودهای بسیاری را با موضوع «ایران» خوانده است که مورد توجه مردم قرار گرفته است. 

قاب این اثر را کارگاه نگاره و گرافیک حوزه هنری عهده‌دار بوده است.

علاقه‌مندان برای شنیدن موسیقی «ایران سربلند»  می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

http://musicenter.ir/Default.aspx?page=20218§ion=newlistItem&mid=61385&pid=130262&ln=fa

 

 

با انتشار این خبر  از سوی رسانه ها ، سالار عقیلی روز گذشته ضمن تکذیب ساخت و انتشار این اثر به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب نامه ای با عنوان «دروغ نابودی می آورد» توضیحاتی را ارائه داد.

عقیلی در این نامه آورده بود: دیروز خبری با  تیتر «سالار عقیلی برای انقلاب خواند» روی خروجی برخی از خبرگزاری ها قرار گرفت که محتوای آن را تکذیب می کنم چرا که قطعه خوانده شده اساسا مناسبتی نبوده و با هیچ جمع و ارگانی قراردادی مبنی بر مناسبتی بودنش منعقد نشده است.

اطلاعات منتشر شده در خبر مذکور مربوط به  مجموعه آلبومی است که از مدتی قبل با همکاری من، آقای پیمان خازنی و خانم نسیم شاملو  بر اساس غزل های معاصر در 9آهنگ در حال ضبط است و برای وطن عزیز و مردم شریف کشورم ساخته شده است.

وی در ادامه آورده است: باید به استحضار همه مردم ایران  برسانم که کار ضبط این آلبوم هنوز  به پایان نرسیده و گام های آخرش در حال برداشتن است بنابراین هنوز برای آلبوم و قطعات نامی انتخاب نکرده ایم. شاید نگارندگان این خبر صلاح مرا می خواهند اما دروغ نابودی می آورد و جز از راه صدق و راستی نمی توان برای مصلحت کسی گام برداشت.

مع الوصف اخباری مبنی بر خواندن قطعه و یا آلبومی با این عنوان با نام سالار عقیلی واقعیت ندارد و از سوی من به شدت تکذیب می شود. بدیهی است  اینجانب حق پیگیری های قضایی را در صورت اثبات تعمد و شیطنت از سوی ناشران خبر برای خود محفوظ می دانم و در صورت احراز این موضوع، مسئله را در محاکم ذیصلاح پیگیری خواهم کرد.

امید است اصحاب محترم رسانه از این پس اطلاعات مربوط به فعالیت های اینجانب را از مشاور رسانه ای ام دریافت نمایند.

 

بعد از انتشار این تکذیبیه از سوی سالار عقیلی، روابط عمومی حوزه هنری در اقدامی عجیب با تاخیر یک روزه نه تنها اشباهات خود را در نشر این اثر نادیده گرفته بلکه با بی توجهی به توضیحات سالار عقیلی خواننده اثر در کلیت شکل گیری «ایران سربلند» رسانه ها را مقصر این اشتباه خود دانسته به طوری که در قالب نوشته ای که در سایت رسمی حوزه هنری منتشر و از طریق تلگرام در اختیار رسانه ها قرار داده آورده است:

«متأسفانه شروع حاشیه‌های رسانه‌ای به سبب برداشت نادرست یک سایت از عنوان خبر ارسالی مرکز موسیقی حوزه هنری و جهت‌دهی خاص به آن و انتخاب تیتر ناصحیح بوده است. هرچند در تنظیم  و انتخاب تیتر این مرکز، تنها و تنها تأکید بر تقارن زمانی انتشار اثر بوده است و نه مناسبتی بودن آنکه فایل شنیداری اثر نیز گواهی بر آن است.

درخصوص حاشیه‌های پیرامون اثر نیز خوانندهٔ محترم اثر اذعان داشتند که از قلب موضوعیت اثر و استنباط مناسبتی بودن آن ناخرسندند و مرکز موسیقی حوزه هنری نیز از همین طریق اعلام می‌دارد هیچ تلاشی برای معرفی مناسبتی اثر نداشته و در راه اعتلای هنر ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

بی‌شک بالیدن به نام ایران اسلامی و ایرانی بودن مدال افتخاری برای تمامی هنرمندان این مرز و بوم است.

امید است که این اثر تلاشی مؤثر در راه تعالی نام ایران سربلند باشد.»

قطعه موسیقی «ایران سربلند» از تازه‌های تولید مرکز موسیقی حوزه هنری در ژانر سمفونیک ایرانی با آهنگ‌سازی «پیمان خازنی» و صدای «سالار عقیلی» است. گفتنی است تنظیم این اثر را احمد مقدسی بر عهده داشته و شعر آن را نیز عباس محمدی سروده است.

از دیگر عوامل تولید و نوازندگان این اثر می‌توان از پیام سوری (میکس و مسترینگ)، حمید آداب (صدابردار)، میثم مروستی، علی جعفری پویان و نیلوفر محبی (ویولن)، داوود منادی (ویلنسل)، آتنا اشتیاقی (کنترباس)، پریسا دلفانی (آوا)، پیام سوری (پیانو)، حمیدرضا یوسفی (پرکاشن) و آستیاژ ضیایی (پرکاشن) نام برد.»

 

با انتشار این متن از سوی روابط عمومی  حوزه هنری ، آژانس خبری موسیقی ایران لازم می داند به چند نکته که کاملا در متن خبرهای حوزه هنری و جوابیه سالار عقیلی مشهود است ، اشاره کند.

اول اینکه مدیران حوزه هنری به جای پذیرفتن اشتباهات خود در نشر چنین اثری با نادیده گرفتن اصل ماجرا ، رسانه ها را محکوم به حاشیه سازی کرده اند .این در حالی است که سالار عقیلی ،محتوای خبر منتشر شده را تکذیب کرده حال این سوال از مدیران حوزه هنری مطرح است که آیا محتوای خبر چیزی جز همان خبری نبوده که روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری در اختیار رسانه ها قرار داده است؟

دوم اینکه حوزه هنری بارها در خبر و توضیحات خود به این نکته اشاره کرده که «ایران سربلند» از تازه‌های تولید مرکز موسیقی حوزه هنری در ژانر سمفونیک ایرانی با آهنگ‌سازی «پیمان خازنی» و  صدای«سالار عقیلی» است و در جایی دیگر آورده است که این موسیقی ملی‌میهنی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی ضبط و تولید شده است.

باز سوالی که مطرح است اینکه آیا قطعه ای که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی ضبط و تولید می شود چیزی جز مناسبتی بودن اثر نیست؟ چرا وقتی خودتان مطرح می کنید که به این مناسبت ضبط و تولید شده ، از مخاطب انتظار برداشت دیگری دارید؟ چرا فقط بهانه تان مناسبت زمانی است؟

ای کاش قبل از نوشتار چنین توضیحی متن جوابیه آقای عقیلی را بار دیگر به دقت می خوانید چون ایشان در همان نوشته خود آورده اند که«  قطعه خوانده شده اساسا مناسبتی نبوده و با هیچ جمع و ارگانی قراردادی مبنی بر مناسبتی بودنش منعقد نشده است» و این درحالی است که در متن توضیحی حوزه هنری این اثر متعلق به مرکز موسیقی حوزه و از تولیدات آنجا اعلام شده.

 

به مدیران حوزه هنری و روابط عمومی آن مجموعه توصیه می شود به جای انداختن اشتباهاتشان به گردن رسانه ها و مطرح کردن موارد بی اهمیت، به اصل ماجرا بپردازند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر