کد خبر: 14113
A
از حمله به دولت تا اتهام زنی به اصلاح طلبان شورا؛ دیده بان ایران استراتژی تیم رسانه ای قالیباف را بررسی می کند:

مدیریت فرار به جلوی قالیباف از املاک نجومی تا پلاسکو / اعضای شورای شهر در گفت و گو با دیده بان ایران : برای ادعای خود درباره فساد مالی و املاک اصلاح طلبان سند بیاورند+جدول

تیم تبلیغاتی قالیباف برای عبور از املاک نجومی و پلاسکو دو استراتژی را برای فرار به جلو و نه پذیرش مسئولیت همزمان پیش برد؛ اتهام زنی به اعضای شورای شهر که از زمان مطرح شدن املاک نجومی کلید زده شد بود و در حادثه ناگوار پلاسکو این بار با شدت بیشتری برای ساکت کردن اعضای شورای شهر دنبال شد و طرح دوم وارونه جلوه دادن وظیفه شهرداری در پیشگیری از حادثه پلاسکو و مقصر نشان دادن دولت!

مدیریت فرار به جلوی قالیباف از املاک نجومی تا پلاسکو  / اعضای شورای شهر در گفت و گو با دیده بان ایران : برای ادعای خود درباره فساد مالی و املاک اصلاح طلبان سند بیاورند+جدول

دیده بان ایران: "در طول روزهای گذشته تعدادی از کانال های لجن پراکنی که خودشان را طرفدار آقای قالیباف میخوانند شروع به اتهام زنی و تهدید کردن اصلاح‌طلبان و اعضای شورا کردند تا ما سکوت کنیم و حرف نزنیم. این بدترین دفاع از یک نفر است. وقتی می خواهند یک نفر را تخریب کنند این گونه از او دفاع می کنند تا کار به جایی برسد که طرف مقابل را عصبانی کنند تا او هر آنچه دلش می  بگوید اما ما عصبانی نمی شویم و کارشناسی صحبت می کنیم.آقای شهردار درباره مدیریت خود پاسخگو باشد " این جملات محسن سرخو عضو اصلاح طلب شورای شهر شهر بیان می کند. سرخو مدعی است رسانه های حامی قالیباف برای ساکت کردن اعضای شورا به روش های چون تهمت، تخریب و شایعه پراکنی روی آورده اند. این تنها بخشی از پروژه تیم رسانه ای قالیباف برای به حاشیه کشاندن بحث های کارشناسی درباره مدیریت 12 ساله او بر شهر تهران است. مدیریتی که در پس آن شهری گران اداره شد، املاک و زمین هایی به ادعای دادستانی تهران به افراد مشخص  هبه شد و دست آخر آتش نشانان گرفتار در آتش پلاسکو فریاد از نبود امکانات سر دادند

 

طرح رسانه ای حامیان قالیباف برای فرار از مسئولیت پلاسکو

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ از همان روز حادثه پلاسکو رسانه های نزدیک به شهردار وقت تهران خواست رسانه ها، فعالان سیاسی و اعضای شورای شهر برای پاسخگویی این نهاد را تخریب سیاسی و بهانه جویی قلمداد کردند. هر چندپیام مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به حادثه پلاسکو در روزهای ابتدایی این حادثه واضح و روشن بود. اما تیم تبلیغاتی شهردار تهران پس از پایان رسیدگی  به جای پرداختن  همچنان بر این نکته تاکید داشتند که منتقدان می خواهند قالیباف را تخریب و از این اتفاق بهره برداری سیاسی کنند!

تیم تبلیغاتی قالیباف برای عبور از املاک نجومی و پلاسکو  دو استراتژی را برای فرار به جلو و نه پذیرش مسئولیت همزمان  پیش برد؛ اتهام زنی به اعضای شورای شهر که از  زمان مطرح شدن املاک نجومی کلید زده شد بود و در حادثه ناگوار پلاسکو این بار با شدت بیشتری برای ساکت کردن اعضای شورای شهر دنبال شد و طرح دوم وارونه جلوه دادن وظیفه شهرداری در پیشگیری از حادثه پلاسکو و مقصر نشان دادن دولت!

 

استراتژی عبور املاک نجومی و پاسخ اعضای شورای شهر به دیده بان ایران

 

چند ماه پیش وقتی تیم رسانه ای همراه شهردار تهران وقتی با افشای نام ها و اسامی املاک  واگذار شده و معروف به "نجومی" روبرو شد در اولین واکنش  تکذیب کرد اما زمانی که دادستان تهران بر واگذاری املاک و زمین ها صحه گذاشت؛ به جای برخورد با علل و عوامل آن؛ اصلاح طلبان را به دریافت املاک و زمین های غیرقانونی متهم کردند.  در طرح اول ابتدا شایع کردند که 800 اصلاح طلب املاک نجومی و تخفیف های کلان دریافت کرده اند موضوعی که اعضای اصلاح طلب شورای شهر در گفت و گو با دیده بان ایران ادعای رسانه ها را رد کردند.  

 

نظر اعضای شورا (2)

 

این بار خود قالیباف فرماندهی می کند !

 

این شیوه تبلیغاتی در صحبت های محمد باقر قالیباف در صحن علنی مجلس و جلسات شورای شهر بیشتر نمایان شد.شهردار تهران برای این کار پخش فیلم و کلیپی را هم چاشنی کار خود کرد ؛ کاری که محمود احمدی‌نژاد پایه آن را در مجلس گذاشت و اکنون گویا پخش فیلم و کلیپ برای رفع مسئولیت به روندی عادی تبدیل شده است.

شهردار تهران و تیم رسانه ای او در بحث پاسخگویی در برابر عدم پیشگیری از حادثه و عدم تقویت سازمان آتش  پارا فراتر از حقیقت نهاد و وزارت کار را مقصر  پدید آمدن حادثه پلاسکو دانست!

 در گزارشی که شهردار تهران در مجلس و شورای شهر ارائه کرد، نه سازمان آتش‌نشانی با کمبود امکانات مواجه بوده و نه شهردار در اجرای بند ١٤ ماده ٥٥ قانون شهرداری‌ها قصوری انجام داده است . جالب آنکه باوجود این صراحت، شهرداری در آن گزارش بازهم توپ را به زمین وزارت کار انداخت و گفت که «به موجب مصوبه هیئت دولت در سال ٩٣ بازرس وزارت کار ضابط دادگستری است و کارشناس بازرسی مجموعه آتش‌نشانی همکار بازرس و مجموعه وزارت کار است. در‌واقع وزارت کار می‌تواند به‌عنوان ضابط از دادسرا یا دادگاه حکم توقیف بخواهد و دادسرا مکلف است حکم توقیف بدهد».

 

فرافکنی یاران شهردار در شورای شهر

 

دو روز بعد از اینکه شهردار تهران به صحن علنی شورا رفت تا گزارش خود از حادثه پلاسکو را در پارلمان شهری قرائت کند، بار دیگر شورا جلسه‌ای پرتنش را تجربه کرد. از پیش مشخص بود اظهارات محمد‌باقر قالیباف در صحن علنی شورا که واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت و به انتقادات شدید بسیاری از مسئولان و شهروندان به صورت واقعی و مجازی انجامید، جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. با اینکه پیش‌بینی می‌شد در این جلسه اعضای شورای شهر به نقد آنچه در جلسه روز یکشنبه در شورا گفته شده بود بپردازند و از گزارشی که به باور بسیاری از اعضای شورا، کارشناسان و مردم کلی، مبهم و دارای ایرادات اساسی است، آوار برداری کنند، یک عضو اصولگرای شورای شهر بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به حادثه پلاسکو و گزارش محمدباقر قالیباف نطق پیش از دستور خود را به تجمل و اشرافی‌گری اختصاص داد و از تریبون پارلمان شهری بار دیگر به دولت حمله کرد. نطق پرویز سروری اعتراض دیگر اعضای شورای شهر را به دنبال داشت و حمایت عجیب برخی از اعضای شورا از نطق او و اتهام‌‌زنی به دولت و اصلاح‌طلبان جلسه شورا را به تشنج کشید.

صدا و سیما یار دوازدهم قالیباف

پرویز سروری عنوان کرد: ما در حالی با اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی مخالف هستیم که یک بدهکار بانکی هدیه ۱۶ میلیارد تومانی به زن یکی از مسئولان داده است و امروز مسئولی صراحتا اعلام می‌کند که ۱۰۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد و این با آرمان‌های مبارزه با تجمل‌گرایی انقلاب اسلامی در تضاد است. در پی تذکر آیین‌نامه‌ای احمد حکیمی‌پور درباره نطق پیش از دستور سروری فضای صحن شورا برای لحظاتی به تشنج کشیده شد. احمد حکیمی‌پور در سیصدوبیست‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: این نطق سیاسی بوده و بیش از وقت مقرر بیان شده است. همچنین در نطق آقای سروری از صداوسیما دفاع شده، در حالی که این موضوع به شورا ارتباطی ندارد. پیرهادی عنوان کرد: بی‌تردید اگر صداوسیما قصد داشت سیاسی کاری کند، در حادثه قطار سمنان که بی‌تردید، بی‌تدبیری مسئولان بود، می‌توانست به صورت آنلاین روی شبکه این حادثه را پوشش بدهد، اما در مورد حادثه پلاسکو مستقیم و بدون وقفه این حادثه را پوشش داد یا در روز یکشنبه نطق چهار نفر از منتقدان مدیریت شهری را پخش نمی‌کرد و بنده نیز به علت دفاع از عملکرد شهرداری حذف نمی‌شدم. با اظهارات پیرهادی بار دیگر صدای همهمه صحن علنی شورا را فرا‌گرفت. او ادامه داد: سهم شما از رسانه ملی و بیگانه چقدر است؟ چرا شما صحبت می‌کنید تیتر رسانه‌های بیگانه‌اید؟ صداوسیمای هیچ کشوری به مخالفانش رسانه نمی‌دهد.

 

محسن سرخو بیان کرد: پس از حادثه خیابان جمهوری، حادثه سمنان به طور مستقیم پوشش داده شد تا ابعاد مختلف حادثه خیابان جمهوری پنهان شود و بعدها نیز علت این حمایت صداوسیما در بحث املاک نجومی سر در می‌آورد. در ادامه پیرهادی تاکید کرد: املاک نجومی وجود ندارد و تنها تهمتی بود که شما و رسانه‌های بیگانه زدید، در حالی که شما پارکینگ ۱۷۰ متری خانه خود در دربند را به مسکونی تبدیل کرده‌اید و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را اجرا نکرده‌اید. در حقیقت حدود پنج میلیارد تومان خلاف انجام داده‌اید. ناگهان با این اظهارات سرخود عصبانی شد و با تکرار مکرر عبارت«تو دروغ می‌گویی» به میان سخنان پیرهادی آمد، ولی پیرهادی با خونسردی تمام به نطق خود ادامه داد و گفت: بنده کارمند شهرداری بودم و خلافی نکردم، ولی شما با نفوذت مرتکب کار غیرقانونی شدی. پیرهادی همچنین بیان کرد: بنده بعد از ۱۴ سال خدمت فقط ۱۷۰ میلیون روی ملکم تخفیف گرفتم، ولی شما رانت خواری کردی. ابوالفضل قناعتی برای آرام کردن پیرهادی و دنیامالی و شجاع‌پوریان نیز برای آرام کردن سرخو از صندلی خود بلند شدند که چمران به حکیمی‌پور گفت: شما آغازگر بودید و جلسه را به تنش کشیدید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر