کد خبر: 14164
A
در نشست خبری فیلم شنل مطرح شد؛

کندری: من اصغر فرهادی نیستم/فروتن: بزرگترین اشتباه زن‌ها همسر دوم شدن است

نشست خبری فیلم سینمایی "شنل" به کارگردانی حسن کندری با حضور عوامل این فیلم در برج میلاد برگزار شد

کندری: من اصغر فرهادی نیستم/فروتن: بزرگترین اشتباه زن‌ها همسر دوم شدن است

ابتدای این نشست علیرضا شجاع‌نوری با بیان اینکه به این فیلم افتخار می‌کنم، اظهار کرد: جمعی از جوانان بی‌ادعا با یک قصه بی‌ادعا یک فیلم قابل توجه ساختند. من نیز مانند یک پدر که دنبال دوچرخه فرزندش هنگام دوچرخه‌سواری می‌دود مراقب بودم در مواقع خطرناک زمین نخورند.

او تاکید کرد: نام سینا سعیدیان را در آینده بسیار خواهید شنید. سینا از آن تیپ تهیه‌کننده‌هایی است که سینمای ایران نیاز دارد.

آیسان بازیگر کودک این فیلم گفت: خوشحالم در این فیلم بازی کردم. از من تست گرفتند و خدا خواست تا در این فیلم بازی کنم.

او ادامه داد: من در سکانس‌های زیادی بازی کردم اما آن سکانس‌ها حذف شد. وقتی فیلم را دیدم از این فیلم خوشم نیومد.

سپس حسین کندری کارگردان فیلم با بیان اینکه در این فیلم به جزئیات توجه داشته، گفت: بخش اعظمی از جزئیاتی که در فیلم می‌بینید حاصل بارها بازنویسی فیلمنامه است چراکه نمی‌خواستیم تکراری باشیم. ما قصد داشتیم فیلمی بسازیم که مخاطب بتواند آن را از دیگر فیلم‌ها متمایز کند.

او ادامه داد: من به عنوان یک فیلمساز اولی باید دغدغه فیلم و مخاطب را داشته باشم. من اصغر فرهادی نیستم که دو ساعت و نیم فیلم بسازم چراکه محدودیت دارم. من تنها می‌توانم 90 دقیقه بسازم.

این کارگردان افزود: از یک نسخه 130 دقیقه‌ای یک فیلم 90 دقیقه‌ای آماده کردم چراکه زمان نمایش فیلم من آخرین روز جشنواره است و باید به فکر مخاطبی باشم(خبرنگاران) که خسته است. امروز روز اول جشنواره نیست که مخاطب اشتیاق فیلم دیدن داشته باشد.

کندری بیان کرد: ترجیح دادم از چیزهای دیگر بزنم تا مخاطب نداشته باشم، البته قطعا در نسخه‌ای که برای اکران است در صورت رضایت پخش‌کننده تغییراتی داده خواهد شد چراکه دوست ندارم وقتی مخاطب به سینما می‌آید فریب بخورد. دوست دارم فیلم برایش آورده‌ای داشته باشد.

او درباره پایان باز فیلم گفت: در نسخه‌های متعدد فیلمنامه ورژن‌های متعددی برای پایان آن داشتیم اما با مشاوره از بزرگان این پایان را برای آن در نظر گرفتم چراکه سینما آیینه تمام‌نما نیست و کنار نمایش واقعیت‌ها باید امید هم به مخاطب بدهد. ما با جادوی سینما نشان دادیم که می‌توان مقابل مشکلات ایستاد.

این کارگردان درباره شخصیت‌های زن فیلم گفت: مسئولیت کامل فیلم با من است و اگر زن به مثابه یک موجود غیرایده‌ال در آمده عذر می‌خواهم اما این نگاه من است که با آگاهی صورت گرفته است.

محمدرضا بابابیگی( تدوینگر)در ادامه این نشست گفت: ما می‌خواستیم پایان باز برای فیلم داشته باشیم و قصد نداشتیم ضد زن یا ضد مرد باشیم. ما می‌خواستیم فیلمی درباره انسانیت بسازیم که اگر در نیامده عذر می‌خواهم.

سپس فهیمه رحیم‌نیا درباره نقش خود در این فیلم گفت: رضا بهبودی من را به آقای کندری معرفی کرد و فیلمنامه را بدست من رساند. وقتی آن را خواندم دیدم که یک متن یک‌سویه است و حرفی برای گفتن ندارد و از همین رو با فیلمنامه‌نویس صحبت کردم و تغییراتی ایجاد شد و به شمال رفتم که روز آخر فیلمبرداری بود.

او ادامه داد: قرار شد کار را شروع کنیم. من به قول تئاتری‌ها به دلیل زمان کمی که داشتم سوار جمله‌ها نبودم اما بعد از فیلمبرداری خیلی از کار راضی بودم. خوشحالم در این فیلم که تا امروز کمتر به موضوع آن پرداخته شده حضور داشتم.

سپس سینا سعیدیان مجری طرح گفت: نمی‌دانم چرا هم سال گذشته و هم امسال دو فیلم "چرا اینجا کسی نمی‌میرد" و "شنل" روز آخر جشنواره و در یک سانس بد پخش شد اما خوشحالم بالاخره در دقیقه 90 به جشنواره رسیدیم.

سپس مسعود فروتن بازیگر فیلم گفت: ابتدا به عنوان مشاور در کار حضور داشتم اما در ادامه قرار شد برای اینکه یک یادگاری در این فیلم داشته باشم نقش کوچکی را بازی کنم.

او در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شخصیت زن در این فیلم ضعیف نشان داده شده، گفت: آیا از شما باج‌خواهی شده؟ از من باج خواستن و متاسفانه من قبول کردم و این ادامه داشت. وقتی یک دروغ گفته می‌شود دروغ‌های بعدی پس از آن نیز گفته می‌شود. این فیلم می‌خواهد به این موضوع اشاره کند و البته معتقدم بزرگترین اشتباه یک زن همسر دوم شدن است  چراکه پس از آن دردسرهای بعدی ایجاد می‌شود.

در این نشست حمیدرضا بابابیگی(تدوینگر)، علیرضا شجاع‌نوری(تهیه‌کننده)، حسین کندری(مدیر فیلمبرداری، کارگردان)، سینا سعیدیان(مجری طرح)، مهدی حسینی‌نیا (بازیگر)، مسعود فروتن(بازیگر)، فهیمه رحیم‌نیا(بازیگر)، مهدی پناهی(موسیقی متن) حضور داشتند.

 

ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر