کد خبر: 14214
A

جنتی: نفوذی های واقعی در صدد منزوی کردن سرمایه های اجتماعی کشور هستند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نفوذی های واقعی دشمن کسانی هستند که هرکدام از سرمایه های اجتماعی کشور را به نحوی منزوی می کنند تا هیچ شخصیت قابل اعتمادی در بین مردم باقی نماند.

جنتی: نفوذی های واقعی در صدد منزوی کردن سرمایه های اجتماعی کشور هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی جنتی شامگاه چهارشنبه در نشست نخبگان مبارز انقلاب اسلامی در اصفهان افزود: نفوذی های واقعی با وارد کردن انگ های سیاسی، اقتصادی و اخلاقی به سرمایه های اجتماعی کاری می کنند تا هیچ شخصیت قابل اعتمادی در کشور وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: هدف اصلی کسانی که پشت سر این نفوذگران قرار دارند این است که اگر روزی کشور مورد تهدید خارجی یا بحران داخلی قرار گرفت، کسی نباشد که جامعه را هدایت کند.
وی با تاکید بر اینکه باید با دفاع از ارزش های انقلاب با عناصر نفوذی مقابله کنیم، اظهار کرد: ما با وحدت انقلاب اسلامی را پیروز کردیم و باید این وحدت حفظ شود.
به گفته وی، بسیاری از افرادیکه در زمان انقلاب در یک صف مبارزه می کردند امروز همدیگر را تخریب می کنند و نمی توانند همدیگر را قانع کنند درحالیکه ما امروز به وحدت نیاز داریم.
جنتی تصریح کرد: ما باید با نگاه به سه دهه گذشته انقلاب، نقاط ضعف را بشناسیم تا گذشته، چراغ راه آینده ما باشد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهانیان هر سال حضور میلیونی مردم را در راهپیمایی 22 بهمن برای دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی می بینند و مردم سالاری و جمهوریت نظام با برگزاری انتخابات مختلف در کشورمان، تامین شده است.
وی همچنین با اشاره به برداشته شدن تحریم های ظالمانه پس از برجام، افزود: آنچه مانع رشد و توسعه کشور بوده در حال برداشته شدن است و کشورمان با مجموعه عظیم سرمایه های انسانی، فیزیکی و مالی می تواند به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز 1404 دست یابد.
جنتی لازمه این کار را مدیریت صحیح منابع، اعمال سیاست های درست خارجی، تامین آزادی های سیاسی، گسترش احزاب سیاسی و مبارزه با فساد اقتصادی خواند و ادامه داد: فقط دولت و قوه قضائیه نمی توانند برای برداشتن نارسایی ها و آسیب های اجتماعی اقدام کنند بلکه نیاز به عزم ملی دارد.
وی همچنین در باره دستور اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران، گفت: بحث های اخیر ترامپ باعث اعتراض بسیاری از مردم آمریکا شده است.
جنتی با بیان اینکه نسبت تعداد متخصصان ایرانی مقیم آمریکا به کل جمعیت آنها در مقایسه با خود آمریکایی ها، بیشتر است، گفت: تعداد قابل توجهی از شخصیت های علمی و دانشگاهی این کشور، ایرانی هستند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به سند چشم انداز 20 ساله کشور نیز اشاره و اظهار کرد: باید بررسی کنیم که اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده در این سند تا کنون تا چه میزان تحقق یافته است.
وی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی مانند حاشیه نشینی، روسپی گری، طلاق و اختلاف های خانوادگی و مسائلی مانند فساد اقتصادی و بیکاری در کشور، افزود: ما برای داشتن جامعه ای رشد یافته از نظر فضائل اخلاقی، اقتصادی و فناوری انقلاب کردیم و نباید اجازه دهیم که چنین آسیب هایی در کشورمان ایجاد شود و رشد کند.
جنتی با اشاره به اینکه در دوره های گذشته با اتخاذ سیاست های غلط خارجی و اقتصادی، کشور خسارت های سنگین دید، تصریح کرد: در این دوره، دولت یازدهم مقداری از این خرابکاری ها را ترمیم کرد هرچند این کار به زمان زیادی نیاز دارد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با یاد و نکوداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: بسیاری از مبارزان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور مدیون کمک های وی هستند.
جنتی با اشاره به اتهام هایی که در یک دهه اخیر به آیت الله رفسنجانی وارد کردند، افزود: ایشان در این زمینه بسیار صبر و تحمل داشت و این خدا بود که از او تجلیل کرد.
تعدادی از نخبگان و مبارزان انقلاب اسلامی در این نشست به بیان خاطره های خود از دوران انقلاب پرداختند.
نشست نخبگان مبارز انقلاب اسلامی با حضور شخصیت های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر