کد خبر: 14241
A
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

اجرای طرح پیشگیری خانه به خانه به منظور شناسایی معتادان داخل منازل نیست

محسن روشن پژوه: طرح "پیشگیری خانه به خانه" بسته های آموزشی است که در بعضی مناطق به صورت محدود (3هزارعدد) درب منزل افراد توزیع خواهد شد و قرار نیست کسی به خانه های افراد برود و افراد معتاد در خانواده ها را شناسایی کند و باید به جامعه احساس امنیت و آرامش القا شود.

اجرای طرح پیشگیری خانه به خانه به منظور شناسایی معتادان داخل منازل نیست

محسن روشن‌پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ در خصوص جزییات اجرای طرح "پیشگیری خانه به خانه" به منظور شناسایی معتادان اظهار کرد: «اجرای طرح پیشگیری خانه به خانه به منظور شناسایی معتادان نیست، بلکه سازمان بهزیستی قصد دارد الگوهایی در خصوص پیشگیری اعتیاد در خانواده ها و محیط های اجتماعی را رواج دهد.

وی خاطر نشان کرد: طرح "پیشگیری خانه به خانه" طرحی آزمایشی است و بسته های این طرح در برخی از شهرها به صورت رایگان توزیع خواهد شد همچنین گفتنی است که این طرح در کنار سایر برنامه های سازمان بهزیستی انجام می شود و قرار نیست این طرح جایگزین برنامه دیگری شود.

روشن پژوه اظهار داشت: محتوای این بسته های آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد؛ به صورت اجتماع محور در کشور پخش خواهد شد  و هدف آن ایجاد  انگیزه در بین خانواده ها خواهد بود و 

در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح قطعا آنرا به صورت گسترده تری انجام خواهیم داد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین خاطرنشان کرد: اگر در هنگام توزیع و یا بعد از ارزیابی این بسته های آزمایشی با فرد یا افراد معتادی مواجه شدیم حتما برای آن شخص آموزش های اختصاصی را در نظر خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: طرح "پیشگیری خانه به خانه" در بعضی مناطق به صورت محدود (3هزارعدد) درب منزل افراد توزیع خواهد شد و قرار نیست کسی به خانه های افراد برود و افراد معتاد در خانواده ها را شناسایی کند زیرا ما به هیچ وجه قصد نداریم که افراد احساس نا امنی کنند. زیرا شعار اصلی ما در اجرا کردن این طرح این است که بگوییم همه ما باید «پیشگیری را جدی بگیریم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر