کد خبر: 14319
A

ضیافت قبل ازمراسم اسکار بخاطرفرهادی لغو شد

آژانس سینمایی«یو.تی.ای /UTA» هالیوود در حمایت از «اصغر فرهادی» کارگردان ایرانی نامزد اسکار و دیگر معترضان به سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ اعلام کرد که ضیافت سالانه خود پیش از مراسم اهدای جوایز اسکار را لغو و به جای آن یک راهپیمایی ترتیب داده است.

ضیافت قبل ازمراسم اسکار بخاطرفرهادی لغو شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل ازتارنمای خبری واشنگتن تایمز، این آژانس سینمایی که خاستگاه بسیاری از چهره های برجسته هالیوودی از جمله «آل پاچینو» و «آنجلینا جولی» است، در پی تصمیم یاد شده 250 هزار دلار را به «اتحادیه آزادی های مدنی امریکا» و «کمیته بین المللی نجات» اهدا کرده و کمپینی را برای جمع آوری کمک های مردمی در حمایت از مهاجران و پناهجویان به راه انداخته است.
در بیانیه این نهاد دراین رابطه آمده است: این لحظه ای است که نیازمند فعالیت، سخاوت و هوشیاری است. جهان ما به واسطه تبادل آزاد هنرمندان و ایده ها است که به مکان بهتری تبدیل می شود.
اصغرفرهادی که چند سال پیش با فیلم «جدایی نادر از سیمین» نخستین اسکار ایران را به ارمغان آورده بود، گفته است علی رغم اینکه فیلم جدیدش «فروشنده»نامزد بهترین فیلم خارجی اسکار 2017 شده است، دراعتراض به فرمان اجرایی رئیس جمهوری جدید آمریکا در مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت نخواهد کرد.
ترانه علیدوستی بازیگر فیلم فروشنده هم گفته بود که دراعتراض به این فرمان که اتباع هفت کشور با جمعیت اغلب مسلمان از جمله ایران را از ورود به آمریکا منع می کند، حتی اگر امکان حضور در این مراسم را داشته باشد، در آن شرکت نمی کند.
«دیمیل شزل» کارگردان فیلم «لا لا لند» شانس اصلی کسب جایزه بهترین فیلم اسکارامسال هم چندی پیش با قدردانی از تصمیم نمایندگان سینمای ایران برای تحریم مراسم اسکارگفته بود که از سیاست های ضد هنری دولت ترامپ حمایت نمی کند.
مراسم اسکار امسال 26 فوریه (هشت اسفند) برگزار می شود. راهپیمایی اعتراضی هالیوود دو روز پیش از این مراسم برگزار خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر