کد خبر: 14528
A
فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با دیده بان ایران:

با دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رایزنی می کنیم تا با طرح کاهش سن بازنشستگی زنان موافقت شود

فاطمه ذوالقدر: در حال رایزنی با دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم که شرایط سنی توافق شود و همچنین سن توافقی مورد تائید هم باشد، اکنون همگی سعی داریم تا محدودیت سنی در این طرح در نظر گرفته شود.

با دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رایزنی می کنیم تا با طرح کاهش سن بازنشستگی زنان موافقت شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ «فاطمه ذوالقدر» نماینده مردم تهران درمجلس؛ در پاسخ به سوالی در خصوص مغایر دانستن طرح بازنشستگی زنان با بیست سال سابقه کار با کلیات «اقتصاد مقاوتی» اظهار کرد: «نظر مشورتی اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که بند الحاقی مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی ماده 16 است و شورای نگهبان موادی را که ارجاعی به کمیسیون تلفیق داده و هیچ اشاره و نظری به این ماده نداشته است.»

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: ابلاغ این ایرادات صرفا" نظر مشورتی شورای مصلحت نظام است و اینکه  شورای نگهبان به عنوان مشورت نظر را می گیرد و این نظر را اعمال می کند یا خیر بنده اطلاعی نداریم؟!

وی اظهار داشت: قرار شده درکمیسیون تلفیق، شرایط سن را در نظر بگیریم و در حال رایزنی با دولت، شورای نگهبان و شورای تشخیص مصلحت نظام هستیم که شرایط سنی توافق شود و همچنین سن توافقی مورد تائید هم باشد و اکنون همگی سعی داریم تا محدودیت سنی در این طرح در نظر گرفته شود.

ذوالقدر همچنین درباره این موضوع که مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ مرخصی دو هفته ای به مردانی که پدر می شوند را هم مغایربا سیاست های کلی برنامه ششم دانسته اظهار داشت: با توجه به ایرادی که مجمع محترم گرفته است قرار شده تا مقدار مرخصی دو هفته ای پدران را کاهش دهیم و پیشنهاد شده که این میزان مرخصی به یک هفته تغییر پیدا کند. البته جزییات این طرح هنوز مشخص نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر