کد خبر: 14549
A

تهران با «بهارستان» به استقبال بهار می‌رود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری دومین رویداد هنری «بهارستان» همزمان با نوروز ۱۳۹۶ خبر داد.

تهران با «بهارستان» به استقبال بهار می‌رود

به گزارش دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، عیسی علیزاده در این‌باره گفت: استفاده از المان‌های شهری ویژه ایام عید نوروز، خلق آثار هنری محیطی و ترسیم و ترمیم نقاشی‌های دیواری پایتخت و ... بخشی از وظایفی است که هر سال سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب طرح پیشواز بهار اجرا می‌کرد و از سال گذشته به شکلی منسجم و با برنامه‌ریزی برای ایجاد نشاط شهروندی، طرح رویداد هنری «بهارستان» از سوی سازمان اجرا شد که مورد توجه شهروندان تهرانی و مهمانان نوروزی شهر تهران قرار گرفت.

او ادامه داد: امسال نیز براساس تجربه‌های سال گذشته به برگزاری دومین دوره رویداد «بهارستان» اقدام کردیم و با انتشار فراخوان این رویداد در ماه‌های گذشته، رویداد «بهارستان» با استقبال هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی روبرو شد. تا کنون آثار بسیاری برای اجرا در آستانه نوروز سال ۹۶ از سوی شورای هنری این رویداد هنری انتخاب و برای اجرا در ایام نوروز در نظر گرفته شده است که از اسفندماه این آثار براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.

علیزاده درباره رویکردهای این رویداد هنری نیز گفت: «بهارستان» در بخش‌های مختلفی اعم از نقاشی دیواری، مجسمه‌های شهری، گرافیک، تصویرسازی، هنرهای محیطی، مبلمان شهری و... اجرا خواهد شد تا با خلاقیت هنرمندان چهره جدیدی از پایتخت را به تهرانی‌ها نشان دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران فرا رسیدن فصل بهار و ایام عید نوروز را فرصت و فضایی مناسب به‌منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری دانست و درباره اهداف این رویداد هنری گفت: همگامی هنرمندان با شهروندان در پیشواز بهار، ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری، امکان بروز و اجرای ایده‌ها و آثار هنری با شیوه‌های بیانی مختلف، اجرا و نمایش فرآیند آفرینش‌های هنری متناسب با محیط شهری و ایجاد فرصت آشنایی شهروندان با فرآیند خلق اثر هنری در حین اجرا، از اهداف این رویداد سالانه است.

علیزاده همچنین بیان کرد: سال گذشته بخش‌های نقاشی دیواری و گرافیک رویداد «بهارستان» در مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران و بخش مجسمه‌های شهری و هنرهای محیطی در خیابان ولیعصر، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اجرا شد که امسال با توجه به درخواست‌هایی که از سوی مدیران شهری و شهروندان داشتیم، بخش مجسمه‌های شهری و هنرهای محیطی نیز در تمام مناطق شهر تهران اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: در سالانه «بهارستان» برای ورودی‌های شهر تهران نیز با توجه به حجم مسافران نوروزی، اجرای آثار مختلفی در نظر گرفته شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر