کد خبر: 14582
A
تندگویان سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر در گفت و گو با "دیده بان ایران" :

عده ای نمی گذارند ما از قالیباف در جلسه علنی شورا سوال بپرسیم/ از شهردار تهران کتبی سوال می پرسیم

تندگویان: هدف ما این است که با توجه به تشکیل دو کارگروه در خصوص حادثه پلاسکو سئوالات حقوقی و کارشناسی بپرسیم معتقدیم که شهردار تهران باید پاسخ کارشناسانه به پرسش های ما بدهد. به هر حال عده ای نمی گذارند ما از قالیباف در جلسه علنی شورا سوال بپرسیم؛ ناچاریم با طرح سوال کتبی، پاسخ پرسش های خود را دنبال کنیم.

عده ای نمی گذارند ما از قالیباف در جلسه علنی شورا سوال بپرسیم/  از شهردار تهران کتبی سوال می پرسیم

به  گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ پس از حادثه پلاسکو در طی چند هفته گذشته شهردار تهران برای پاسخگویی به عملکرد این نهاد در شورای شهر و مجلس حضور یافت. قالیباف توانست در شورای شهر تهران طرح سوال و بحث درباره عملکرد مجموعه اش در مدیریت حادثه پلاسکو را مسکوت بگذارد.   

 

 محمد مهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیده بان ایران که چرا شورای شهر نتوانست از قالیباف سوال کند گفت: در جلسه ای که به صورت رسمی و علنی با حضور خبرنگاران در شورای شهر برگزار شد؛ تقریبا آقای قالیباف به هیچ کدام از سئوالات اعضای شورای شهر جواب نداد. در واقع در طی جلسه های متعدد برگزار شده تعدادی از اعضای شورای شهر از قالیباف دفاع کردند. عدم همراهی اعضای شورای شهر باعث شد نتوانیم از آقای شهردار سوال بپرسیم. 

تندگویان با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای اسلامی شهر که با حضور شهردار تهران جهت پاسخگویی به حادثه پلاسکو به صورت علنی برگزار شد، اظهار داشت: ما در این جلسه نه دفاعی از ایشان دیدیم و نه پاسخی که بتواند اعضاء شورای اسلامی شهر تهران را قانع کند.منتهی آقای قالیباف سعی کرد با طرح بحث های غیرمرتبط و انحرافی موضوع جلسه را عوض کند در این برخی از اعضای شورای شهر با شهردار همراه شدند. 

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران اظهار داشت: بخشی از اعضای شورای شهر که حامی سیاسی قالیباف محسوب می شوند مانع طرح سوال هستند به همین دلیل بخش دیگری از اعضای شورای شهر که منتقد عملکرد شهردار محسوب می شوندتصمیم دارند از آقای قالیباف سوال کتبی بپرسند. ما معتقدیم که  با این مدل به نتیجه نمی‌رسیم، ما می خواهیم برای حل این موضوع به صورت کتبی از شهردار سئوال بپرسیم و پاسخ کتبی نیز دریافت کنیم اگر قانع نشدیم مراحل بعدی را دنبال کنیم. 

تندگویان در پاسخ به این سوال که هدف اعضای شورای شهر از طرح سوال چیست گفت: هدف ما این است که با توجه به تشکیل دو کارگروه در خصوص حادثه پلاسکو سئوالات حقوقی و کارشناسی بپرسیم معتقدیم که شهردار تهران باید پاسخ کارشناسانه به پرسش های ما بدهد. به هر حال عده ای نمی گذارند ما از قالیباف در جلسه علنی شورا سوال بپرسیم؛ ناچاریم با طرح سوال کتبی، پاسخ پرسش های خود را دنبال کنیم. 

به گزارش  دیده بان ایران؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به استیضاح شهردار تهران اظهار داشت: استیضاح یک عمل جمعی است و اگر همه موافق باشند انجام می‌شود، در شورای شهر فعلی همه موافق استیضاح نیستند و همان تعدادی که در جلسه علنی روز یکشنبه از شهردار دفاع کردند اصلا به این  موضوع اعتقاد ندارند. 

وی گفت: قالیباف سعی کرد در جلسه روز یکشنبه جلسه را به سمت استیضاح ببرد و نهایتأ  القاء کند که استیضاح یا استعفاء چون خواست بیگانگان است؛ من به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیم.

محمد مهدی تندگویان گفت: نه بنده و نه هیچ کدام از نماینده قصد استیضاح نداریم و خواستار استعفاء ایشان نیستیم ما جواب سئوالاتمان را می خواهیم که اصلأ سیاسی نیست.

گفت و گو با محمود اکبری کیا 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر