کد خبر: 14617
A
محمد حقانی در گفت و گو با دیده بان ایران:

اگر شهردار تهران به سوال کتبی جواب ندهد، بحث استیضاح مطرح می شود/ بعید می دانم، این شورای شهر قالیباف را استیضاح کند

محمد حقانی گفت: موافق استیضاح احساسی شهردار نیستم و بعید می‌دانم شورای شهر در 3 ماه پایانی کار خود شهردار را استیضاح کند.

اگر شهردار تهران به سوال کتبی جواب ندهد، بحث استیضاح مطرح می شود/ بعید می دانم، این شورای شهر قالیباف را استیضاح کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ قالیباف شهردار تهران که هفته گذشته به صحن علنی شورای اسلامی شهر رفته بود تا در خصوص فاجعه پلاسکو به اعضاء شورا پاسخ دهد؛ با دفاع برخی از همفکران سیاسی اش در شورای شهر از ارائه پاسخ مناسب به سئوالات سایر اعضاء این نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری شانه خالی کرد.

محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با دیده بان ایران در پاسخ به این سئوال که شورای شهر چه تصمیمی در خصوص سئوالات خود در خصوص حادثه پلاسکو از شهردار دارد؟ اظهار داشت: در قانون و در آیین نامه شورا این گونه آمده است که اگر تذکری و سئوالات شفاهی قانع کننده نبود و به سئوالات کتبی هم جواب مناسبی داده نشد، بحث استیضاح مطرح می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان استیضاح شهردار وجود دارد؟ گفت: آقای قالیباف 12 سال شهردار تهران است و بعید می دانم شورای شهر بخواهد در این 3 ماه پایانی دوره چهارم شهردار را استیضاح کند.

حقانی ادامه داد: کمیته هایی در شورای شهر و دولت در خصوص بررسی حادثه پلاسکو تشکیل شده است و باید این بررسی ها به قوه قضائیه منتقل شود تا مشخص گردد چه افراد و نهاد‌هایی در این حادثه مقصر بودند.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا خود شما موافق استیضاح شهردار هستید؟ اظهار داشت: اگر حادثه موشکافی و ریشه یابی شود و مقصرین مشخص گردد من هم موافق استیضاح هستم اما اگر بخواهد به صورت احساسی عمل شود موافق نیستم.

گفتگو: محمود اکبری کیا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر