کد خبر: 14923
A

گزارش ابتکار از اقدامات سازمان محیط زیست در خوزستان/ ابتکار: از مردم دعوت می کنم به هورالعظیم بروند و واقعیت را ببینند ما هور العظیم را آبگیری کرده ایم / ادعای برخی رسانه ها از ابتدا نادرست بود +فیلم

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازامان محیط زیست گزارش عملکرد خود را ارائه داد. ابتکار با اشاره به شبکه های اجتماعی گفت: به رغم انتشار پست های متعدد درباره خوزستان، از آنجا که برخی کاربران منکر ارایه گزارش درباره خوزستان می شوند، مجددا اهم اقدامات برای مقابله با گرد و غبار مطرح می کنم.

گزارش ابتکار از اقدامات سازمان محیط زیست در خوزستان/ ابتکار: از مردم دعوت می کنم  به هورالعظیم بروند و واقعیت  را ببینند ما هور العظیم را آبگیری کرده ایم / ادعای برخی رسانه ها از ابتدا نادرست بود +فیلم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازامان محیط زیست گزارش عملکرد خود را ارائه داد. ابتکار با اشاره به شبکه های اجتماعی گفت:  به رغم انتشار پست های متعدد درباره خوزستان، از آنجا که برخی کاربران منکر ارایه گزارش درباره خوزستان می شوند، مجددا اهم اقدامات برای مقابله با گرد و غبار مطرح می کنم. 

 

 طی کمتر از سه و نیم سال گذشته،  خوزستان همواره کانون توجه دولت بوده، چرا که هم مشکلاتش زیاد است و نیز همه خود را مدیون خوزستان و مردم عزیزش می دانند.

  

ارتقای جایگاه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در شورایعالی حفاظت محیط زیست در سال نود و دو و تکمیل مطالعات شناسایی کانون های گرد و غبار برای تدوین برنامه های استانی در کل کشور از آن جمله بوده است. بنابراین خوزستان الان هم مطالعه کامل و هم برنامه دارد که تکلیف دستگاههای مختلف را برای انجام کارهای حوزه مسئولیشان معلوم و امکان تخصیص اعتبارات سنگین را فراهم می کند.  

٤٠٠٠٠ هکتار جدید آغاز شده و تلاش ها ادامه دارد. مردم خوزستان  پس از طوفان هشت بهمن ماه بسیار ناراحت شدند و مطالبه بر حق آنها رسیدگی بود. ولی مخالفان دولت با تحریک عواطف و بهره برداری می خواهند اهداف خاص تخریب اعضای دولت را دنبال کنند و در تظاهرات عده ای خاص شعار دادند هورالعظیم خشک شده و ابتکار دروغ گوست. 

 بله هورالعظیم سال نود و دو خشک بود که با تلاش و جدیت دولت سدها باز شد و آلان هفتاد درصد آبگیری شده و بخشی از کانون های گرد و غبار را مهار کرده است. یعنی دولت برای مقابله با این غول که بخش مهمی از عراق و بخشی از داخل می آید برنامه ریزی و اقدام کرد. 

 اقدامات دو جانبه با عراق و بین المللی در حد سه قطعنامه سازمان ملل هم انجام شد تا زمینه های اقدام برای بخش عمده ای از گرد و غبار که منشا خارجی دارد نیز فراهم شود. به طوری که اکنون دبیرکل سازمان ملل موظف به ارایه گزارش سالانه در این زمینه است.  تلاش ها ادامه دارد و تا آخر کنار مردم صبور و مقاوم خوزستان هستیم.

 فیلم از بخش های آبگیری شده هورالعظیم را نشان می دهد که در بهمن ماه جاری تهیه شده و قبلا کانون گرد و غبار بوده است. 

از مردم خوزستان دعوت می کنم خودشان به هورالعظیم بروند و واقعیت هفتاد درصد آبگیری شده را ببینند. نوروز امسال را ساعتی در کنار هورالعظیم باشید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر