کد خبر: 4800
A

کمک ۵ میلیاردی مدیریت شهری به برگزاری مراسم اربعین

با تصویب شورای شهر تهران شهرداری مجوز کمک ۵ میلیاردی برای حضور در مراسم اربعین را دریافت کرد.

کمک ۵ میلیاردی مدیریت شهری به برگزاری مراسم اربعین

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، مجوز انجام هزینه به شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین نخستین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که پس از بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این طرح، گفت: با توجه به قانون شهرداریها و با توجه به اقدامات ارزنده و برنامه‌های شهرداری در سال گذشته برای برگزاری مراسم اربعین و انتظارات و مطالبات شهروندان تهرانی و زائرین این مراسم برای برگزاری با شکوه این مراسم در سالجاری و ارائه خدمات مطلوب و کمک به ایجاد پایگاه های مورد نیاز و فراهم کردن تجهیزات ضروری، به شهرداری اجازه داده می شود ضمن جذب کمک‌های مردمی و خیرین، مبلغ ۵ میلیارد تومان اختصاص دهد.

وی محل این اعتبار را «کمک و خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات شهر تهران» دانست و اظهار داشت: تخصیص این اعتبار با نظارت و مدیریت معاونت خدمات شهری شهرداری تهران انجام شده و گزارش اقدامات ظرف مدت ۳ ماه باید به شورا ارائه شود.

وی همچنین اعلام کرد: براساس ماده واحده باید ۲ نفر از اعظای شورای شهر به عنوان ناظر بر اجرای مصوبه انتخاب شوند.

در نهایت پس از بررسی این دستور جلسه و تاکید بر ضرورت ارائه گزارش توسط شهرداری و اعلام سقف مجاز کمک شهرداری این دستور جلسه به تصویب رسید.

همچنین محسن پیرهادی و رحمت اله حافظی دو عضوی بودند که مجددا برای‌ نظارت بر اجرای این مصوبه توسط اعضای شورای شهر انتخاب شدند.

دیگر دستور جلسه امروز شورای شهر تهران به بررسی طرحی دو فوریتی مبنی بر «اصلاح ماده واحده مصوبه برنامه راهبردی کمک به توسعه و مقاوم سازی و تعمیر و تجهیز و ضوابط احداث مساجد و اماکن مذهبی مبتنی بر معماری ایرانی - اسلامی» اختصاص داشت که با نظر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

با تصویب این طرح رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز به عنوان یکی از نمایندگان شورای شهر در کمیته مرتبط حضور می یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر