کد خبر: 4932
A
رئیس سندیکای آسانسور در واکنش به مرگ کودک سه ساله؛

دولت احمدی‌نژاد برای کاهش قیمت مسکن مهر استانداردهای ساختمان‌سازی را لغو کرد

رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور گفت: برای چندمین بار است که سندیکای آسانسور و پله‌برقی اعلام می‌کند که آسانسورهای واحدهای مسکن مهر و بسیاری از ساختمان‌های دولتی در وضعیت خطرناکی به سر می‌برند و امکان هرگونه اتفاقی وجود دارد.

دولت احمدی‌نژاد برای کاهش قیمت مسکن مهر استانداردهای ساختمان‌سازی را لغو کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله‌برقی کشور، در خصوص فوت یک کودک سه‌ ساله به دلیل حادثه در آسانسور یکی از واحدهای مسکن مهر، اظهار داشت: دولت احمدی‌نژاد برای این که بتواند با حداقل قیمت تمام شده، مسکن مهر را به پایان برساند بسیاری از مجوزها و استانداردهای لازم را که در ساختمان‌‌سازی الزامی است، لغو کرد.

زهره وند ادامه داد: مطابق قانون از سال 1380 به بعد تمام آسانسورهایی که در ساختمان‌ها نصب می‌شود برای گرفتن پایان کار ملزم به داشتن استاندارد آسانسور هستند اما این قانون در پروژه‌های مسکن مهر اجرا نشد.

وی تصریح کرد: مشکل دیگری که این پروژه‌ها داشتند این بود که بسیاری از افرادی که این آسانسورها را نصب می‌کردند در این رشته تخصصی نداشتند و حتی به منظور پایین آمدن قیمت تمام شده از کابینت‌سازها یا کسانی که کارهای تاسیساتی انجام داده بودند نیز برای نصب آستانسور استفاده شد.

زهره وند تصریح کرد: من نگران این هستم که این اتفاقات یک موج باشد. ما هفته گذشته شاهد فوت یک نفر در آسانسور بیمارستان دولتی ساری بودیم. قبل از آن نیز سقوط آسانسور در دانشگاه شریف رخ داد. این اتفاقات نشان می‌دهد که هیچ‌گونه نظارت صحیحی بر سرویس سالیانه‌ آسانسورها اعم از دولتی و خصوصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این برای چندمین است که سندیکای  آسانسور و پله‌برقی اعلام می‌کند که آسانسورهای واحدهای مسکن مهر و بسیاری از ساختمان‌های دولتی در وضعیت خطرناکی به سر می‌برند و امکان هرگونه اتفاقی وجود دارد.

زهره‌وند در پایان تاکید کرد: ما پیش از این اعلام کرده بودیم که حاضریم آسانسورهای ساختمان‌های دولتی را به صورت رایگان بازدید کنیم اما اکنون با توجه به اتفاقات صورت گرفته و ترس از ایجاد یک موج سقوط آسانسور همین جا اعلام می‌کنم که ما حتی ساختمان‌های خصوصی را به صورت رایگان بازدید خواهیم کرد که البته این بازدید مستلزم درخواست مالکین است.

  • منبع: ایلنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر