کد خبر: 5293
A

تبرئه متهمان حمله به سفارت عربستان از اتهام تخریب/ محکومیت یکی از لیدرها به ۶ ماه حبس/ ناجا مانع نشد

وکیل چند متهم حمله به سفارت عربستان از جزییات احکام صادر شده این پرونده خبر داد و گفت: متهمان از اتهام تخریب تبرئه شدند.

تبرئه متهمان حمله به سفارت عربستان از اتهام تخریب/ محکومیت یکی از لیدرها به ۶ ماه حبس/ ناجا مانع نشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی شعبانی، با اشاره به پرونده حمله به سفارت عربستان عنوان کرد: متهمان این پرونده حدود ۴۵ نفر بودند که پرونده ۲۵ نفر آنها در دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی می‌شود و و بررسی پرونده ۲۰ متهم دیگر نیز در دادگاه ویژه کارکنان دولت صورت می‌گیرد.

صدور احکام ۲۰ متهم در دادگاه ویژه کارکنان دولت

او افزود: در همین رابطه احکام ۲۰ متهم مربوط به دادگاه ویژه کارکنان دولت صادر شد. در اتهام‌های متهمان، تخریب عمدی سفارت عربستان و ایجاد حریق و همچنین اخلال در نظم عمومی مطرح شده بود.

وکیل چند نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان افزود: در جلسه دادگاه ما مطرح کردیم که موضوع تخریب سفارت عربستان نیاز به شاکی خصوصی دارد و در این زمینه هم دولت عربستان شکایتی نکرده است. خوشبختانه دادگاه این استدلال ما را پذیرفت و همه متهمان را از اتهام تخریب سفارت عربستان تبرئه کرد و این اتهام را منتفی دانست.

شرح احکام صادره در اتهام اخلال در نظم عمومی

شعبانی خاطرنشان کرد: در مورد اتهام اخلال در نظم عمومی هم دادگاه آرای مختلفی را صادر کرده است. چند نفر از متهمان به ۶ ماه حبس برخی به ۹۱ روز زندان محکوم شده‌اند و عده‌ای از این ۲۰ نفر هم تبرئه شده‌اند.

محکومیت یکی از لیدرها به ۶ ماه حبس تعزیری

او گفت: متاسفانه از موکل من  به عنوان لیدرهای حمله به سفارت عربستان نام برده می‌شود در حالیکه وی اصلا نزدیک سفارت هم نشده، برای همین موکل من جزو افرادی است که به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

هر ۲۰ متهم سابقه حضور در جبهه و سوریه را دارند

وکیل چند متهم حمله به سفارت عربستان یادآور شد: همه ۲۰ متهم مربوط به دادگاه ویژه کارکنان دولت افراد بسیجی هستند که سابقه حضور در جبهه و حتی حضور در سوریه را دارند که به خاطر شهادت آیت‌الله نمر این اقدامات را انجام داده‌اند از سوی دیگر هم مسئولان انتظامی مانع آنها نشده بودند.

متهمان می‌گفتند نیروی انتظامی مانع آنها نشده بود

او با تاکید بر اینکه همه متهمان این پرونده در جلسه دادگاه هم عنوان کردند که از سوی نیروی انتظامی ممانعتی برای اعتراض آنها صورت نگرفته بود، گفت: قطعا ما به احکام صادر شده اعتراض می‌کنیم چون موکلانم را مستحق این رای نمی دانم. با همه این‌ها هنوز حکم متهمان این پرونده ابلاغ رسمی نشده است و از تاریخی که احکام به ما به صورت رسمی ابلاغ شود، ۲۰ روز برای اعتراض فرصت داریم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر