کد خبر: 5505
A
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نخستین روز کاری خود؛

باید مراقبان و محافظان خوبی برای سرمایه‌های ملی باشیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سرمایه های عظیمی در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد و ما باید تلاش کنیم تا مراقبین و محافظین خوبی برای این سرمایه ها باشیم.

باید مراقبان و محافظان خوبی برای سرمایه‌های ملی باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زهرا احمدی پور که روز گذشته با حکم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد، امروز 16 آبان ماه در نخستین روز کاری خود با معاونین و مدیران این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور در این نشست با اشاره به اینکه سرمایه های عظیمی در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور وجود دارد، گفت: ما باید تلاش کنیم تا مراقبین و محافظین امین و خوبی برای این سرمایه های ملی باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه انقطاع به وجود آمده در چرخه تمدنی باید تکمیل و متصل شود، ادامه داد: هر کسی که در این سرزمین زندگی می کند با فرهنگ بیگانه نیست و ما باید عرصه های فرهنگی را بیش از پیش وارد زندگی مردم کنیم.

احمدی پور تاکید کرد: زمینه و ظرفیت های بسیار مناسبی برای همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سایر وزارتخانه ها و دستگاه‌ها وجود دارد.

وی در ادامه از صنایع دستی به عنوان ظرفیتی عظیم برای بهبود وضعیت معیشتی در جامعه یاد کرد و افزود: صنایع دستی و هنرهای سنتی در ماههای آینده نقطه قوت دولت برای تحرک اقتصادی و پویایی جوامع محلی خواهد بود.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی و تضمین خرید این آثار منجر به ازدیاد جمعیت روستاها و بهبود معیشت مردم در این مناطق می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین، پیگیری مسائل و رفع موانع گردشگری داخلی و خارجی را از جمله اولویت‌های کاری خود دانست و ادامه داد: بی تردید رشد و رونق گردشگری خارجی یکی از جدی ترین اثرات اجرایی شدن برجام است.

احمدی پور تصریح کرد: ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسئولیت بالفعل کردن این پتانسیل را بر عهده دارد.

در ادامه این نشست یدالله جعفری مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تمامی معاونین و کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده همکاری با ریاست جدید سازمان هستند.

وی همچنین با آرزوی موفقیت برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: شرایط و فضای مناسبی برای فعالیت و تلاش در هر سه حوزه ماموریت سازمان وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر