کد خبر: 5557
A
ضمن اعلام آخرین تدابیر ناجا برای اربعین، سخنگوی ناجا خبر داد

احتمال توقف «جریمه ریالی سربازی»/ ممنوعیت‌های جدید در شماره‌گذاری

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا آخرین تدابیر و تمهیدات ناجا برای برگزاری راهپیمایی اربعین را تشریح کرد.


احتمال توقف «جریمه ریالی سربازی»/ ممنوعیت‌های جدید در شماره‌گذاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود که در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، درباره اقدامات پلیس برای اربعین اظهارکرد: قرارگاه‌های اربعین در پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه و مهران فعال شدند و پایش تصویری در جاده‌ها و معابر انجام می‌شود و عوامل امنیتی و انتظامی تمام تلاش خود را می‌کنند تا سفرها ایمن باشد.

وی از صدور یک میلیون و 200 هزار گذرنامه در 50 رو گذشته خبر داد و گفت: همچنین شاهد افزایش 200 درصدی خروج از کشور در یک ماهه گذشته از پایانه‌های هوایی و زمینی بودیم.

وی با بیان اینکه شرط خروج از کشور داشتن گذرنامه معتبر و ویزای معتبر عراق است، گفت: دفاتر پلیس + 10 تا ساعت 20:00 فعالیت خود را افزایش داده‌اند.

منتظرالمهدی درباره آن دسته از زائرانی که ممکن است گذرنامه و مدارک خود را در کشور عراق گم کنند گفت: این دسته از افراد می‌توانند به دفاتری که به همین منظور در شهرهای بصره، کاظمین، نجف و کربلا مستقر شده مراجعه کنند.


ممنوعیت‌های جدید در شماره‌گذاری
 
 
سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنانش از ممنوعیت شماره گذاری چندین نوع از وسایل نقلیه از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: خودروهای سنگین و نیمه سنگین دیزلی شهری دیگر شماره گذاری نخواهند شد. همچنین موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز شماره گذاری نمی‌شوند.

وی شرط شماره گذاری این وسایل را اخذ استانداردهای یورو4 و یورو6 اعلام کرد و گفت: همچنین باید فیلترهای ضد دود نیز بروی این وسایل نصب شود.
 
سخنگوی ناجا همچنین ازکاهش 3 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: 73 درصد جانباختگان در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند. همچنین درصد قابل توجهی از افرادی که در شهرها جان خود را از دست داده‌اند عابر پیاده و موتورسوار بوده‌اند.
 
 
احتمال توقف ثبت نام طرح جریمه ریالی سربازی
 
 
منتظرالمهدی با اشاره به ثبت نام از مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن برای بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی اظهارکرد: افراد واجد شرایط بهتر است هر چه سریعتر به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند چراکه ممکن است از سال آینده دیگر این طرح اجرا نشود و تاکنون نیز هیچ تصمیمی برای اجرای آن در سال آینده اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به آمار جرایم جنایی گفت: 36 درصد از قتل‌ها به وسیله سلاح سرد انجام شده است، همچنین درصد چشمگیری از قتل‌ها نیز بدون انگیزه قبلی و ناخواسته انجام شده است.

سخنگوی ناجا افزود: جا دارد که از نمایندگان مجلس بخاطر تصویب لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد تشکر کنم.
 
وی همچنین از تشکیل شورای عالی تحول در کلانتری‌ها خبر داد و گفت: این شورا با تدبیر فرمانده ناجا با 6 کمیته تخصصی راه اندازی شده و مرحله اول آن در 400 کلانتری اجرا شده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر