کد خبر: 5569
A
رییس کل سازمان نظام پزشکی:

شکایت جدید خانواده کیارستمی از یک متخصص عفونی بیمارستان جم

رئیس سازمان نظام پزشکی از شکایت جدید خانواده کیارستمی علیه بیمارستان جم خبر داد و وضعیت صدور حکم این پرونده را تشریح کرد.

شکایت جدید خانواده کیارستمی از یک متخصص عفونی بیمارستان جم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر علیرضا زالی درباره آخرین وضعیت صدور حکم پرونده عباس کیارستمی گفت: بعد از صدور حکم از سوی هیات بدوی سازمان نظام پزشکی، این حکم از سوی طرفین موضوع مورد اعتراض قرار گرفت.

وی افزود: اگر طرفین موضوع به حکم اعتراض نداشتند این حکم بعد از ۲۱ روز قطعیت پیدا می‌کرد، اما اکنون که طرفین به حکم اعتراض کرده‌اند حکم به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

زالی از شکایت جدید خانواده کیارستمی علیه بیمارستان جم خبر داد و گفت: در همین زمان وکیل خانواده کیارستمی از بیمارستان جم، کادر درمانی و یکی از متخصصان عفونی بیمارستان نیز اعلام شکایت جدید کرده‌اند و به‌طبع هیات بدوی نمی‌توانست این موضوع را پیگیری کند و بر همین اساس شکایت جدید، مجددا به دادسرا ارسال شد. بنابراین این موضوع نسبت به پرونده قبلی متفاوت است و در حال حاضر نیز در دادسرا در حال بررسی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به اینکه حکم قطعی بعد از بررسی در دادگاه تجدید نظر چه زمانی صادر می‌شود؟ گفت: در فرآیند رسیدگی به حکم اگر طرفین رای دادگاه تجدید نظر را بپذیرند، حکم به سرعت اجرایی می‌شود؛ اما اگر به حکم دادگاه تجدید نظر اعتراض کنند فرایند متفاوت است.

وی تاکید کرد: البته من نمی‌دانم دادگاه تجدید نظر چه حکمی می‌دهد و شأن ما برای ورود به این مسئله نیست. بنابراین هر حکمی که در دادگاه تجدید نظر صادر شود اگر طرفین موضوع آن را بپذیرند، حکم تجدید نظر استان از نظر نظام پزشکی قطعی است؛ اما در مواردی خاص ممکن است طرفین موضوع اعتراض کنند یا بحث محرومیت در حکم صادر شود که در این زمان بر اساس قانون، حکم به هیات عالی انتظامی ارجاع داده می‌شود.

زالی در همین رابطه تاکید کرد: بنابراین هر یک از طرفین اگر به حکم تجدیدنظر هم اعتراض کنند، علی رغم اینکه در قانون حکم تجدید نظر قطعی است، اما اگر جنس حکم از جنس محرومیت باشد آخرین مرجع رسیدگی به آن بر اساس قانون هیات عالی انتظامی است و به این هیات ارجاع داده می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر