کد خبر: 5624
A

جای شهردار خرم‌آباد بودم، استعفا می‎کردم

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به صحبت‎های مقصر نبودن شهرداری خرم‎آباد در حادثه سقوط چند نفر به داخل کانال آب واکنش نشان داد.

جای شهردار خرم‌آباد بودم، استعفا می‎کردم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد اصلانی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در خصوص حادثه فوت دانشجوی ایلامی که بر اثر سقوط به کانال آب رخ داد، اظهار کرد: شهرداری اعلام کند چه اقداماتی برای رفع آب‎گرفتگی معابر اجرا کرده است. اگر من به‎جای شهردار بودم پس از این اتفاق استعفا می‎کردم.

وی ادامه داد: اگر محدوده شهر را بازدید کردیم و صدها ایراد وجود نداشت، حق با شهردار است. عمده‎ترین علت آب‎گرفتگی، نبود خدمات شهری است، شخصی ساختمانی احداث کرده اما نخاله‎ها و مصالح آن را جمع نکرده و این‎ها داخل جدول ریخته شده و باعث آب‎گرفتگی می‎شود.

اصلانی افزود: در جای‎جای شهر نخاله، مصالح، زباله و... دیده می‎شود و نمی‎دانیم تا چه زمانی باید این مشکلات وجود داشته باشد و مدیریت شهری باید به این موارد رسیدگی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تأکید کرد: چرا قصور را نمی‎پذیریم؟ شهرداری صحبت‎هایی مطرح کرد که نمی‎دانم چرا سال پیش از آنها سخن نمی‎گفت.

وی با بیان اینکه ماه آینده سیل‎های وحشتناکی درپیش داریم، اضافه کرد: انتظار داریم بار دیگر شاهد اتفاقات پیش‎پا افتاده نباشیم و برخی از مشکل‎ها با اقدامات مناسب به معضل تبدیل نشود.

اصلانی گفت: متأسفانه شهرداری خرم‎آباد در دریافت عوارض و هزینه‎کرد مشکل دارد.

این سخنان و بازتاب‌های مرگ یک دانشجو در خرم آباد به این دلیل است که شهردار خرم‎آباد عنوان کرده است شهرداری مقصر سقوط دو دختر به داخل کانال آب نیست.

 یحیی عیدی‎بیرانوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، درباره آب‎گرفتی معابر و وقوع سیلاب، بیان کرد: قبل از اینکه به اصل موضوع بپردازم، باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که مشکلات شهر به امروز و دیروز برنمی‎گردد. زمانی که چند منطقه حاشیه‎ای و مسکن مهر بدون هیچ طرح و برنامه‎ای برای دفع آب‎های سطحی احداث می‎شود، معلوم است که مشکل پیش می‎آید.

وی درباره بارندگی و تگرگ غروب سه‎شنبه اظهار کرد: بارش بی‎سابقه تگرگ و لغزندگی جاده و اوج ترافیک باعث شد که ماشین‎آلات شهرداری امکان تردد نداشته باشند و کاری از دست ما ساخته نبود.

عیدی‎بیرانوند درباره سقوط دو دختر در خیابان شورا به کانال آب و خواسته استاندار مبنی بر عذرخواهی شهردار بابت این حادثه، مدعی شد: فاصله ایستگاه اتوبوس تا محل حادثه زیاد بود و ضرورتی نداشت که آنان بخواهند از آن مکان عبور کنند، چون عرض این خیابان 20 متر است و پل دارد و بدون شک شهرداری مقصر نیست.

شهردار مرکز لرستان خاطرنشان کرد: آب محله‎های قاضی‎آباد و کوی فلسطین به اندازه‎ای فوران دارد که در میدان امام حسین(ع) آبشار ایجاد می‎شود و آب زیرگذر به چهار متر رسید و قابل تخلیه نبود.   

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر