کد خبر: 5626
A

سعید طوسی: عقلم نرسید تلفن را قطع کنم!

«سعید طوسی» نامی است که این روزها برای بیشتر مردم، به‌ویژه آنان که توجه بیشتری به رسانه‌ها و اخبار دارند، شناخته‌ شده است. چندی پیش موضوعاتی درباره او مطرح و سبب تعجب بسیاری از افراد شد؛ موضوعاتی که با تعجب بیان می‌شد.

سعید طوسی: عقلم نرسید تلفن را قطع کنم!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سعید طوسی در آخرین روزهای شهریور در نامه‌ای که در اختیار خبرگزاری قرآنی«ایکنا» قرار داده بود، ضمن رد آنچه درباره او منتشر شده است، نوشته بود که مستندات و اظهارات ارائه شده در سایت‌ها و برنامه‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، سراسر کذب و جعلی است و به درد همان فیلم‌های سینمایی می‌خورد، اما این تکذیب پایان ماجرا نبود. سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در ۲ آبان درباره سعید طوسی گفت: «در این پرونده ۴ نفر شاکی هستند که پرونده طبق روال در حال رسیدگی است. در مساله و شکایت اعمال منافی عفت، حکم قرار منع تعقیب صادر و قطعی شده است. همچنین ادعای دیگری شده است که تشویق به فساد است که آن هم قرار منع تعقیب داده شده بود که وقتی به دادگاه رفت، با قرائن و شواهدی گفته شد که رسیدگی دنبال شود و قرار منع تعقیب رد شده است. بنابراین در این پرونده درباره مساله عفت عمومی قرار منع تعقیب داده شده و درباره تشویق به فساد پرونده در حال رسیدگی است.» در ۸ آبان نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه منتشر شد که نویسندگان آن شاکیان پرونده سعید طوسی بودند. آنها ضمن اعلام برائت و انزجار از اقدامات اخیر شبکه‌های معاند خواستار پیگیری مجدانه این پرونده شده‌ بودند. یک هفته پس از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه، علی مطهری نایب‌رئیس مجلس با بیان طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده، گفت:«برخی در این پرونده، رعایت مصلحت خودساخته را کرده‌اند.»

مصاحبه طوسی با صدای آمریکا

موضوع دیگری که درباره سعید طوسی مطرح شد، گفت‌وگویی بود که با صدای آمریکا داشت. مصاحبه با رسانه‌های بیگانه خط قرمز مقامات و افراد جامعه است و بر همین اساس بود که انتشار این مصاحبه جنجالی شد و این سوال پرسیده شد که چرا طوسی به رسانه‌های داخل کشور اعتماد نکرد و با رسانه‌ای مصاحبه کرد که بارها برنامه‌هایی علیه کشورمان پخش کرده است. درگفت‌وگویی که به نام مصاحبه صدای آمریکا با سعید طوسی پخش شد، او ظهار کرد: «از قدیم گفته‌اند یک طرفه به قاضی نروید.» او گفت: «دشمنی دیرینه با ما دارند؛ شکایتی هم دارند. خوب بود من هم صحبتی می‌کردم.» طوسی اضافه کرد: «در ایران حیثیتی برای ما نمانده است. البته آبرو و عزت دست خداست، اما من الان می‌خواهم بروم سر کوچه نان بخرم اذیت می‌شوم.»

دلیل مصاحبه با رسانه بیگانه

دیروز اما متنی در سایت‌ها منتشر شد که تیتر آن «توضیح سعید طوسی درباره مصاحبه با صدای آمریکا» بود. محتوای خبر نیز چنین است:«سعید طوسی درباره علت سخن نگفتن خود درباره اصل ماجرا‌ی اخیر گفت: عهد کرده‌ام تا تکلیف پرونده بهتان آنها روشن نشده، صبر کنم. فقط به دوستان و قرآنیان می‌گویم وا... همه سرتاسر دروغ و جعل است و ان‌شاءا... به همین زودی طراحان این توطئه شنیع رسوا می‌شوند. آن طور که ایسنا به نقل از «نامه‌نیوز» نوشته، سعید طوسی در پاسخ به یک کانال تلگرامی حامیان خودش که پرسیده ماجرای مصاحبه شما با صدای آمریکا چه بود، گفت: روز سه‌شنبه دیدم از یک شماره ناشناس به همراه من زنگ زدند. وقتی برداشتم، نشناختم. فامیلش را که گفت، تازه فهمیدم کیست. به عقلم نرسید همان‌جا قطع کنم. باید همین کار را می‌کردم. وی افزود: بابا خدا می‌داند در عمرم نه ماهواره داشتیم، نه با اینترنت خیلی آشنایی دارم. من چه می‌دانستم اینها چه شیطنتی دارند؟ من تا به حال با رسانه‌های خودمان مثل صدا و سیما و روزنامه‌ها زیاد مصاحبه کرده‌ام. اینها زنگ می‌زنند اجازه مصاحبه می‌گیرند، اگر اجازه دادیم پخش می‌کنند و اگر اجازه ندهیم پخش نمی‌کنند. من هم به این آقا گفتم باید مشورت کنم و فعلا مصاحبه نمی‌کنم. تازه به خیال خودم برای اینکه حساب کار دستش بیاد، گفتم تلفنم کنترل می‌شود تا زودتر قطع کند! بعد هم که به دوستان گفتم؛ گفتند اصلا مصاحبه با آنها قانونی نیست. آن وقت موبایلم را خاموش کردم. طوسی ادامه داد: یکی از دوستانم گفت اگر می‌خواهی بدانی آنها چقدر خبیث و رذل هستند، صبر کن ببین همین‌قدر هم که حرف زدی پخش می‌کنند و با اون مانور می‌دهند. خوب من نه پدرم سیاستمدار بوده، نه مادرم! وقتی دیدم با آب و تاب نوشته‌اند «مصاحبه سعید طوسی با صدای فلان»، فهمیدم به کمترین اصول اخلاقی معتقد نیستند. عجیب اینکه حالا دوست و دشمن می‌گوید چرا با آنها مصاحبه کردی؟ من که راضی نیستم، مخصوصا از کسانی که این حرف‌ها را نشر می‌دهند. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «دوست دارید در پاسخ به این مکر و حیله آنها حرفی بزنید؟» گفت: و مکروا و مکر‌ا... و‌ا... خیر‌الماکرین.» آن طور که به نقل از سعید طوسی نوشته شده است، اکنون باید کمی صبر کرد.

منبع: روزنامه آرمان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر