کد خبر: 5627
A

واکنش آموزش و پرورش به تنبیه بدنی یک دانش‌آموز

انتشار خبر تنبیه بدنی دانش‌آموز در شهر دندی با واکنش مسئولان آموزش و پرورش مواجه شده و اعلام کردند که پرونده فرد خاطی در مراجع مربوطه پیگیری می‌شود.

واکنش آموزش و پرورش به تنبیه بدنی یک دانش‌آموز

در پی انتشار خبر تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در مدرسه خاتم‌الانبیاء شهر دندی موضوع پیگیری پرونده در دستور کار مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان قرار گرفته است.

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین که در تاریخ 14 مهرماه با تنبیه معلم، پرده گوشش آسیب دیده با ارسال مدارک خواستار رسیدگی به وضعیت معلم خاطی است.


در پی انتشار این گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش با ارسال نامه‌ای خبر از پیگیری موضوع داده که متن آن به شرح زیر است:

در پی ارائه گزارش در مورد تنبیه دانش‌آموز در یکی از مدارس شهر دندی مراتب از طریق مراجع مربوطه در همان روز وقوع این اتفاق پیگیری و فرد خاطی مورد بازخواست قرار گرفت و احکام مربوطه از طریق هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت پس از طی مراحل قانونی صادر می‌شود.

حفاظت از حقوق همکار و دانش‌آموز از وظایف ذاتی دستگاه تعلیم و تربیت است و در این گونه موارد اجازه هیچ نوع تضییع حقی داده نمی‌شود.

به گفته رهبر طوماری، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان فرد خاطی مورد بازرسی قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله صدور رأی است.

با توجه به اینکه در پاییز امسال این دومین خبر منتشر شده در مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان است، طوماری در پاسخ به اقدامات فرهنگی آموزش و پرورش برای پیشگیری از این موارد گفت: اقدامات تنبیهی و تشویقی آموزش و پرورش مشخص است و معلمان تلاشگر مورد تشویق قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز تخلفات همان دستورالعمل‌های قانونی وزارتخانه است، بیان کرد: همه معلمان به غیرقانونی بودن تخلف واقف هستند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: برخی اتفاقات استثنایی رخ می‌دهد که ساز و کارهای تبیهی بر طبق مقررات اعمال می‌شود تا حق هیچ کس از جمله معلم و دانش‌آموز ضایع نشود.

علی بهرامی، رئیس آموزش و پرورش انگوران نیز اظهار داشت: اقدام قانونی از طرف این سازمان انجام شده و مدارک برای پیگیری به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی ابراز کرد: وظیفه ما حفظ جایگاه و دفاع از حقوق دانش‌آموزان و معلمان است که برای جلوگیری از این اتفاقات توجیه و اطلاع رسانی به معلمان و اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر