کد خبر: 5672
A

انتقاد مسجد جامعی به احداث پل صدر

یک عضو شورای شهر تهران گفت: اگر به جای ساخت پل صدر برای توسعه خطوط مترو سرمایه‌گذاری می‌شد به شهر تهران کمک بیشتری کرده بودیم.

انتقاد مسجد جامعی به احداث پل صدر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احمد مسجدجامعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات با اشاره به ساخت پل صدر گفت: در خصوص اینکه ساخت این پل چقدر منشا اثر بوده است، باید بگویم؛ در زمان ساخت آن ادبیات اغراق آمیزی به کار برده شد، در حالی که ما تجربه ارزشمند ساخت سی و سه پل را داشتیم که حتی در بعد از انقلاب تانک از روی آن رد شد، بدون آنکه آسیبی ببیند.

وی با بیان اینکه لطافت و نمادهای به کار رفته در این پل و نیز تناسب آن با فضای شهری در پل صدر دیده نمی شود ادامه داد:  به علاوه در حال حاضر خروجی این پل محدود و بار ترافیکی بالایی در آن وجود دارد.

مسجدجامعی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد؛ در خصوص محاسبات مالی و فنی این پل بیشتر از ضرورت ساخت آن فکر کرده‌ایم، اظهار کرد: تصور من همواره بر آن بود که اگر به جای سرمایه‌گذاری روی ساخت این پل بر توسعه شبکه خطوط مترو سرمایه‌گذاری می‌کردیم؛ کمک بیشتری به گسترش سلامت و ایجاد شهر سبز می‌کردیم، زیرا ظرفیت مترو در جابجایی‌ها و جلوگیری از آلودگی‌ها موضوعی است که جای تردید ندارد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: نظر من در همان زمان نیز بر این بود که اگر به جای ساخت پل صدر در دو طرف مسیر باند اضافه می‌شد به لحاظ فضا و زیبایی بهتر بود.

وی یادآور شد: من در آن زمان از یکی از مدیران شهری پرسیدم که آیا این حجم بتن‌ریزی و آهن برای ساخت یک پل در جهان معمول است که نظر وی در این باره با نظرات مجریان پروژه مطابقت نداشت.

مسجدجامعی با تاکید بر اینکه وقتی می‌خواهیم با سرمایه‌ای محدود در زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم، باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم، عنوان کرد: به نظر من اولویت دادن به سرمایه‌گذاری بر خطوط ریلی روی زمین و زیرزمین در شهری همچون تهران بهتر جواب می‌دهد.

این عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده در خصوص ضرورت ساخت این پل ناقص بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر