کد خبر: 5957
A

وزیر بهداشت از همراهی تیم های پزشکی و درمانی با زائران اربعین حسینی خبر داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم های پزشکی و درمانی این وزارتخانه بصورت شبانه روزی و در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، همراه و یاور زائران در طول مسیر هستند.

وزیر بهداشت از همراهی تیم های پزشکی و درمانی با زائران اربعین حسینی خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در آئین بدرقه آخرین کاروان بهداشت و درمان زائران اربعین حسینی افزود: علاوه بر مجموعه اورژانس و سازمان امداد و نجات کشور، سازمان های دیگر از جمله هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی و ارگان های مرتبط دیگر نیز وظیفه خدمت رسانی به زائران اربعین را بر عهده دارند. 
وی از زائران حسینی خواست تا ضمن رعایت بهداشت فردی و عمومی به اصل «پیشگیری بهتر از درمان» توجه کرده و آن را جدی بگیرند. 
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امیدواریم هیچیک از زائران به خدمات درمانی احتیاج پیدا نکنند افزود: مجموعه تیم های بهداشت و درمان اعزامی از ایران آمادگی کامل برای خدمت رسانی و ارائه خدمات ویژه درمانی به زائران را دارند. 
وی همچنین با هشدار نسبت به احتمال شیوع بیماری های واگیردار از جمله آنفلوآنزا گفت: با توجه سرد شدن هوا و شیوع بیماری های مرتبط با این فصل زائران مراقب باشند علاوه بر دچار نشدن، در صورت ابتلا با رعایت بهداشت و معالجه فوری از مبتلا کردن دیگر زائران خودداری کنند. 
قاضی زاده هاشمی همچنین نسبت به رعایت و توجه در مصرف آب و مواد غذایی بهداشتی در طول مسیر پیاده روی در ایران و عراق هشدار داد و افزود: نظارت های کافی در طول مسیر انجام می شود اما رعایت و مراقب زائران و توجه به هشدارها و پیام های بهداشتی اهمیت زیادی در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری دارد. 
وی همچنین با بیان اینکه خدمتگزاران زائران حسینی افتخار بزرگی داشته و برگزیدگان بارگاه الهی هستند افزود: خدا را شکر می کنیم که بخشی از این افتخار نصیب مجموعه وزارت بهداشت و درمان شد. 
قاضی زاده هاشمی گفت: راهپیمایی عظیم اربعین به مانوری عظیم برای نشان دادن عظمت اسلام و تشیع تبدیل شده و این عظمت در واقع در پرتو انقلاب اسلامی ایران و سرلوحه قرار دادن مکتب حسینی حاصل شده است. 
آئین بدرقه آخرین کاروان بهداشت و درمان زائرین اربعین حسینی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست اورژانس کشور و جمعی از مدیران در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد. 
امسال در مراسم اربعین حسینی 235 آمبولانس ، 16 اتوبوس آمبولانس، 17 درمانگاه سرپایی، 7 بیمارستان صحرایی و 20 بیمارستان پشتیبانی، خدمات بهداشتی و درمانی را در سه مرز مهران، چزابه، شلمچه و همچنین مسیرپیاده روی نجف به کربلا ارائه می کنند. 
همچنین امسال 14 هزار نیروی متخصص بهداشتی و درمانی به زائران خدمات ارائه می کنند. 
این خدمات از 17 آبان با اعزام اولین گروه آغاز شده و تا 5 آذرماه ادامه خواهد داشت. 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر