کد خبر: 6096
A

آخوندی: لایروبی اروند کار بسیار مهم و پرهزینه‌ای است

ایرنا به نقل از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نوشت: آغاز عملیات لایروبی دهانه اروند رود موجب شد تا آبخور فعلی برای کشتی‌های ورودی به این محل 4,2 متر و در نهایت به 5.5 متر افزایش خواهد یافت.

آخوندی: لایروبی اروند کار بسیار مهم و پرهزینه‌ای است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد سعید نژاد اظهارداشت: حجم تقریبی برای انجام عملیات لایروبی اروند رود حدود دو میلیون متر مکعب است.

عملیات لایروبی در این آبراه به طول 4.3 مایل دریایی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه انجام لایروبی را بر عهده خواهد داشت تا آبخور شناورهای در اروند به 5.5 متر افزایش پیدا کند.

پیش از این وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر، از آغاز رسمی عملیات خارج سازی 39 فروند مغروقه در اروند رود با اعتبار بالغ بر 625 میلیارد ریال خبرداد و اظهارداشت: تاکنون 11 فروند از این تعداد مغروقه خارج شده و خارج کردن 28 فروند مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است.

عباس آخوندی افزود: اتمام عملیات خارج سازی مغروقه های اروند رود، موجب آماده شدن این رودخانه برای انجام عملیات لایروبی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: لایروبی اروند کار بسیار مهم و پرهزینه ای است و برای رسیدن به عمق 6 متر این رودخانه به 12 میلیون مترمکعب لایروبی نیاز داریم.

آخوندی تصریح کرد: چنانچه شناورسازی مغروقه ها و لایروبی اروند رود انجام نشود، می توان گفت: تمام تلاش هایی که تاکنون برای بازسازی و تجهیز بندرخرمشهر انجام شده ناقص بوده است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر