کد خبر: 6168
A

توقف تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پس از رایزنی قالیباف/ کواکبیان: آقایان چاقوی خود را کند کردند

امروز عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از توقف طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران خبر داد.

توقف تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پس از رایزنی قالیباف/ کواکبیان: آقایان چاقوی خود را کند کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ صبح امروز محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن در خانه ملت با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون عمران و بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، گفت: برخی همکاران ما در این جلسه بر این نکته اشاره کردند که با توجه به اینکه پرونده رسیدگی به واگذاری املاک شهرداری تهران در قوه قضائیه در حال بررسی است، براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی امکان تحقیق و تفحص در مجلس مقدور نیست.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس دهم شورای اسلامی، سپس گفت که بر این اساس قرار شده است محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، این موضوع را با هیات رئیسه مطرح کند.

افتخاری در ادامه گفت که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران منتفی نشده است بلکه به دلیل مغایرت با آیین نامه داخلی مجلس متوقف شده است.

در تبصره 7 ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نوشته شده است که "تحقیق و تفحص مجلس شامل شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرونده‌های جریانی مراجع قضایی و امور‌ماهیتی قضایی نمی‌شود."

اعتراض نماینده تهران به توقف طرح تحقیق و تفحص

البته این اتفاق اعتراضاتی را هم به همراه داشت؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به منتفی شدن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اعتراض کرد.

مصطفی کواکبیان در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس اظهار کرد: روز گذشته در کمیسیون عمران مجلس اتفاق عجیبی افتاد. در این جلسه که آقای قالیباف هم تشریف آورده بودند کمیسیون به متقاضیان تحقیق و تفحص از املاک نجومی اجازه نداد بحثشان را مطرح کنند و استدلال می کردند که چون پرونده قضائی تشکیل شده مجلس حق تحقیق و تفحص ندارد. آقایان چاقوی خود را کند کردند.

او افزود: این اتفاق در حالی افتاد که فردای روزی که آقای غندالی دستگیر شد، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس به تصویب رسید. ما از هیات رئیسه می خواهیم حتما به کمیسیون عمران تذکر دهد زیرا این کار از طرف هیات رئیسه به کمیسیون ارجاع شده بود و کمیسیون حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص را بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر