کد خبر: 6406
A
نوش‌آفرین انصاری در بزرگداشت توران میرهادی:

مادران از "یکی بود یکی نبود" غافل شده‌اند

نوش‌آفرین انصاری در نکوداشت توران میرهادی در جشنواره مروجان کتابخوانی گفت: او قصه‌گوی خوبی بود اما متاسفانه مادران از "یکی بود یکی نبود" غافل شده‌اند.

مادران از "یکی بود یکی نبود" غافل شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در مراسم پایانی سومین جشنواره تقدیر از افراد و گروهای برگزیده در ترویج کتاب و کتابخوانی، نکوداشتی برای توران میرهادی برگزار شد که در این برنامه نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک به  توصیف نگرش میرهادی به ترویج کتاب و کتابخوانی پرداخت.

او با اشاره به کتاب «یکی رفت یکی آمد» توران میرهادی گفت: یکی رفت و امیدوارم افرادی زیادی بیایند. لازم است درباره نگرش میرهادی به ترویج کتاب پژوهش جامعی انجام بگیرد. این نویسنده کتابخانه را بهترین و مهمترین مرکز ترویج کتاب و کتابخوانی می‌دانست.

انصاری در ادامه متذکر شد: مادرها از "یکی بود یکی نبود" غافل شده‌اند و زمانی را به یاد می‌آورم که توران میرهادی در کتابخانه میان کودکان بسیاری  نشسته بود و قصه می‌گفت و مادران در تعجب بودند که چه اتفاقی افتاده است. وی قصه‌گوی بی‌نظیری بود.

او افزود: ادبیات را میرهادی یک گنجینه می‌دانست. ادبیات کودکان هم کتابهایی دارد که به این گنجینه راه پیدا نکرده‌اند. آنچه ما نیاز داریم رمزگشایی  در ادبیات کودکان و ساخت کلیدواژه برای آنهاست.

این پیشکسوت ادبیات کودک همچنین گفت: کتاب‌ به دست کودکان دادن کافی نیست؛ بلکه باید گام‌های جدی در این راه برداریم.

نوش‌آفرین انصاری همچنین اظهار کرد: خانم میرهادی به مروجان شورا احترام زیادی می‌گذاشت و می‌گفت این بچه‌ها کارگاهایی را گذرانده‌اند، عضو گروهای بررسی هستند، اطلاعات زیادی در این زمینه دارند و به بهترین آثار دسترسی دارند. میرهادی به امنیت صلح و آزادی اعتقاد داشت. همچنین به کتابخانه‌های کوچک مروجان کتاب علاقه زیادی داشت و می‌گفت باید لحظه‌های لذت کوتاه را به لذت بلندتر تبدیل کنیم.

دبیر شورای کتاب کودک در پایان گفت: در عرصه کتاب و کتابخوانی سازمان‌های مردم‌نهاد از سازمان‌های دولتی پیشی گرفته‌اند و امیدوارم این مسئله ادامه داشته باشد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر