کد خبر: 6502
A
جانشین ستاد اربعین ناجا به ایسنا خبر داد:

تا روز اربعین امکان خروج از مرز مهران وجود ندارد

جانشین رئیس ستاد اربعین ناجا با اعلام انسداد مرز مهران برای خروج از کشور گفت: زائرانی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین را دارند می‌توانند طی امروز و فردا از دو مرز شلمچه و چذابه وارد کشور عراق شوند.

تا روز اربعین امکان خروج از مرز مهران وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر محمد بابایی در گفت و گویی درباره وضعیت مرزهای کشور برای سفر به عتبات و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: امسال روند خروج زائران از کشور زودتر آغاز شده در یکی دو روز اخیر حتی شماری از زائران نیز پس از زیارت عتبات به کشور باز گشته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار تن از زائران وارد کشور شده اند، گفت: پیش بینی نیروی انتظامی این است که این روند تا روز اربعین شدت بیشتری گرفته و حجم زیادی از زائران وارد کشور شود.

مرز مهران تا اربعین مسدود است



جانشین رئیس ستاد اربعین هاجا درباره وضعیت تردد در مرز مهران و اخبار متناقضی که در این خصوص اعلام می‌شود به ایسنا گفت: باید به اطلاع زائران برسانم که مرز مهران تا روز اربعین کلا مسدود بوده و امکان خروج حتی یک نفر به سمت عراق از این پایانه مرزی وجود ندارد بنابراین آن دسته از افرادی که قصد سفر به عتبات و حضور در راهپیمایی اربعین را دارند می توانند از مرز شلمچه و چذابه برای تردد استفاده کنند چرا که در غیر اینصورت امکان حضور در راهپیمایی اربعین را پیدا نخواهند کرد.

بابایی با بیان اینکه حجم ترافیک در محورهای منتهی به دو شلمچه و چذابه روان است، خاطرنشان کرد: افرادی که دارای گذرنامه و ویزا باشند مشکلی برای تردد از این دو مرز نخواهند داشت و می‌توانند وارد کشور شوند اما همانطور که گفته شد مرز مهران مسدود است.

جانشین رئیس ستاد اربعین ناجا ادامه داد: در حال حاضر مرز مهران برای بازگشت زائران آماده شده و سه سالن نیز برای حضور آنان مهیا شده است در مرز مهران ورود به کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه ورود به کشور از دو مرز چذابه و شلمچه نیز امکان پذیر است، گفت: کنترل مدارک زائران هنگام ورود به کشور حدود دو دقیقه طول می‌کشد که تلاش کرده‌ایم این این زمان را نیزکاهش داده و به حداقل برسانیم.

بابایی با بیان اینکه حجم بازگشت در مرز مهران بیش تر از دو مرز دیگر است، اظهارکرد: از زائران می‌خواهیم که زمان بازگشت خود را مدیریت کرده تا به ازدحام جمعیت و شلوغی گیت‌ها برخورد نکنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر