کد خبر: 6530
A
سهیلا جلودار زاده در گفت و گو با دیده بان ایران؛

می خواهیم با تشکیل کمیسیون زنان قانونی کار کنیم

سهیلا جلودارزاده" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به تشکیل کمیسیون زنان و خانواده، اظهار داشت: فراکسیون یک تشکل غیر رسمی است اما کمیسیون یک بخش رسمی از ماموریت های مجلس است، لذا برای اینکه لابی های غیر رسمی جنبه قانونی و رسمی پیدا کند اقدام به تشکیل کمیسیون کردیم.

می خواهیم با تشکیل کمیسیون زنان قانونی کار کنیم

سهیلا جلودارزاده" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به تشکیل کمیسیون زنان و خانواده، اظهار داشت: فراکسیون یک تشکل غیر رسمی است اما کمیسیون یک بخش رسمی از ماموریت های مجلس است، لذا برای اینکه لابی های غیر رسمی جنبه قانونی و رسمی  پیدا کند اقدام به تشکیل کمیسیون کردیم.

وی ادامه داد: البته این طرح باید در کمیسیون آیین نامه بحث شود و به صحن علنی مجلس بیاید که در صحن نیز به دو سوم رای  برای تصویب آن نیاز دارد.

نماینده مردم تهران با اشاره به عملکرد 5ماهه فراکسیون زنان در مجلس، افزود: نماینده های زن در مجلس تاکنون در انجام وظایف نمایندگی هیچ کوتاهی نکرده اند و در تمامی مسائل از جمله مسائل کلی کشور حضور داشه اند.

جلودارزاده با بیان اینکه چهار نفر از نماینده های زن در کمیسیون تلفیق حضور دارند، تصریح کرد: تاکنون نماینده های زن توانسته اند طرح جامع توانمند سازی و تشکیل حمایت از زنان کارآفرین را در کمیسیون مذکور مطرح و به تصویب برسانند.

وی با اشاره به علت اصلی تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در مجلس، گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی از جمله مسائل اقتصادی، قضایی و... در خصوص زنان در جامعه وجود دارد که باید تدابیری برای حل آنها اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری، باید برای اجرای این سیاست ها یک نهاد سازی صورت گیرد، لذا به طور جدی در پی تشکیل این کمیسیون هستیم.

جلودارزاده در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا برای رای آوری این طرح در صحن علنی با اعضای فراکسیون امید هم صحبتی شده است، گفت: این مسئله مورد توافق همه نماینده های مجلس خواهد بود، نه تنها فراسیون امید بلکه همه نماینده ها بایستی با عملی شدن سیاست های نظام اجماع داشته باشند چرا که آمار ها و وضعیت زنان در جامعه نشان می دهد که باید تصمیات جدی در این راستا اتخاذ گردد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فراکسیون زنان در ابتدای آغاز به کار خود قول داد یک  گزارش 100 روزه از عملکرد این فراکسیون را ارائه دهد اما هنوز این کار را انجام نداده است، علت چیست، افزود: مگر ما دولت روحانی هستیم که بخواهیم گزارش 100 روزه ارائه دهیم، به هر حال همه نماینده های خانم در گیر تشکیل کمیسیون زنان هستند، انشالله بعد از تشکیل این کمیسیون گزارش ارائه خواهیم داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر