کد خبر: 7040
A
واکنش حقانی به عدم توجه شهرداری نسبت به یخ زدگی معابر در گفت و گو با دیده بان ایران،

شهرداری تهران حواس اش به اربعین بود، کوتاهی کرد

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با دیده بان ایران، با اشاره براینکه شهرداری تهران باید قبل از بارندگی در کلان شهرها آمادگی خود را اعلام کند، گفت: مسئولان شهرداری باید به هشدارهای هواشناسی توجه می کردند و شرایط جوی هوا را پیش بینی می کردند که الان در خیابان ها شهروندان با مشکل مواجه نشوند..

شهرداری تهران حواس اش به اربعین بود، کوتاهی کرد

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران  در گفت و گو با دیده بان ایران، با اشاره براینکه شهرداری تهران باید قبل از بارندگی در کلان شهرها آمادگی خود را اعلام کند، گفت: مسئولان شهرداری باید به هشدارهای هواشناسی توجه می کردند و شرایط جوی هوا را پیش بینی می کردند که الان در خیابان ها شهروندان با مشکل مواجه نشوند..

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران درباره استقرار ذخایر شن، ماسه و نمک که از یک ماه پیش و قبل از بارندگی در سراسر شهر تهران باید در محل های مناسب قرار داده میشد، به خبرنگار اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری دیده بان ایران گفت: یک ماه قبل اعلام کردیم که سطل های ذخایر شن، ماسه و نمک درسطح شهر پخش شود، تا از یخ زدگی معابر و خیابان ها جلوگیری شود، اما متاسفانه پس از گذشت چند روز از بارش برف هیچ گونه تمهیداتی در سطح خیابان ها توسط شهرداری انجام نشده است.

به گفته حقانی، ظاهرا" بارش برف شهرداری را غافل گیر کرده و به دلیل مراسم های اربعین، برخی از مسئولان در این امر کوتاهی کرده اند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران در تمام 4 فصل سال در حالت آماده باش باید باشد و در فصل زمستان این آمادگی را باید به صد درصد برساند، خاطر نشان کرد: در مواقع بحرانی که برف و یخ زدگی در خیابان ها است، هم شهروندان و هم شهرداری باید رعایت کنند، البته ناگفته نماند که وقتی باران شدید می آید، کانال های زیر زمینی ما فراهم نیست و امکانات شهری مناسبی برای مواقع بحرانی نداریم.

او با تاکید بر اینکه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی بسیار کم و فرسوده است وما به اندازه کافی اتوبوس برای حمل و نقل شهروندان نداریم، خاطر نشان کرد:

کشور ایران از نظر زیر ساختی و مواجه با بحران، کشور فقیری است و باید حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس ها و نیز زیر ساخت ها را توسعه دهیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر وضعیت نامناسب برخی از مناطق پایتخت در زمان بارش نزولات آسمانی تصریح کرد: در مناطق 1، 2، 3، و 4 شدت بارش نزولات آسمانی بیش از سایر مناطق است و شهرداری در این مناطق تمهیدات ویژه تری را در فصل زمستان باید در نظر داشته باشد.

حقانی با تاکید براینکه شهرداری تهران باید قبل از بارندگی در کلان شهرها آمادگی خود را اعلام کند، افزود: مسئولان شهرداری باید به هشدارهای هواشناسی توجه می کردند و شرایط جوی هوا را پیش بینی می کردند که الان در خیابان ها شهروندان با مشکل مواجه نشوند..

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری در رابطه با کنترل وضعیت ‌جوی هوا و معابر در زمان بارش برف و باران اظهار کرد: مسئولان حوزه خدمات شهری شهرداری تهران شب هنگام، به دلیل نبودن ترافیک وضعیت خیابان های پایتخت را کنترل می کنند و با توجه به شرایط اقلیمی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

گفت و گو: نوگل تاجدوزیان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر