کد خبر: 7070
A
وزیر ارشاد:

روزی به نام استاد موذن زاده اردبیلی به عنوان نماد مداحی سنتی تعیین شود

وزیر ارشاد گفت: مدیران ارشد استان اردبیل برای تعیین یک روز به نام استاد سلیم موذن زاده اردبیلی به عنوان نماد مداحی سنتی اهل بیت(ع) در تقویم رسمی کشور تلاش کنند.

روزی به نام استاد موذن زاده اردبیلی به عنوان نماد مداحی سنتی تعیین شود

به گزارش پایگاه خبحلیلی دیده بان ایران، «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آیین گرامیداشت سومین روز درگذشت استاد سلیم موذن زاده در اردبیل با بیان این مطلب افزود: این پیرغلام حسینی با آن حنجره طلایی نه تنها به اردبیل بلکه متعلق به سراسر ایران اسلامی است و آنچه که ما در جامعه کنونی به آن نیاز داریم، تکرار شان وجود چنین انسان های با عظمت است. 

وی با اشاره به اینکه زنده یاد موذن زاده نمادی از مداحان است که شور و شعور و اخلاص و تواضع آن زبانزد است، اظهار کرد: از نماینده ولی فقیه و استاندار اردبیل تقاضا دارم با طرح موضوع تعیین چنین روزی در شورای فرهنگ عمومی این استان، زمینه الگوگیری سایر مداحان و به خصوص نوجوانان و جوانان این مرز و بوم از این اسوه پسندیده مداحی را فراهم کنند. 

صالحی امیری افزود: برای روز استاد موذن زاده می‌توان برنامه‌های جنبی دیگری تدارک دید و از جمله پیشنهاد می‌شود همه ساله در این روز یک مسابقه مداحی در میان علاقه مندان برپا و به افراد برتر جوایز ارزنده ای داده شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران ذیربط استان اردبیل همچنین باید مقدمات ایجاد نماد و یادمان ارزشمندی از استاد سلیم موذن زاده اردبیلی را در بهشت زهرا(س) و سایر نقاط مناسب در این شهر فراهم کنند. 

وی افزود: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای فرهنگ عمومی کشور از تحقق این پیشنهاد در کوتاهترین زمان ممکن حمایت خواهند کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در وصف خصوصیات و ویژگی های مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی گفت: الله اکبر به این حنجره طلایی که تمام شنوندگان و به خصوص آذری زبانان و مردم مسلمان را به شور و هیجان وا می دارد و من بارها با صدای اذان او به نماز ایستاده و با نوحه های آن مرحوم در ماتم عاشورا و دیگر اهل بیت (ع) گریسته ام. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مداحان بزرگ اهل بیت (ع) از دیار اردبیل برخاسته اند افزود: بیشتر سرمایه های بزرگ ایران اسلامی و از جمله مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی نیز به اردبیل و خطه آذربایجان تعلق دارند و بطور یقین این سرزمین رمز و رازی را در دل خود نهفته دارد. 

وی بیان کرد: راه سلیم ادامه دارد چرا که راه سالار شهیدان و زینب کبری (س) ادامه دارد و ما امروز در این مکان جمع شده ایم تا ضمن عرض تسلیت و ریختن اشک ماتم در رثای آن عندلیب خوش الحان حسینی یک بار دیگر با سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیعت کنیم. 

صالحی امیری در ادامه افزود : گریستن امروز ما نه برای آن بزرگ مرد وارسته بلکه برای خودمان است که شاید روح چنین انسان هایی بین ما و مولایمان برای شفاعتمان در آخرت واسطه شوند. 

استاد سلیم موذن زاده اردبیلی که در سال ١٣١٥ در محله تازه شهر اردبیل دیده به جهان گشود سحرگاه سه شنبه هفته جاری بر اثر کهولت سن در اردبیل به دیدار حق شتافت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر