کد خبر: 7217
A

هشدار هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر ۶ استان/ هوای تهران و کرج بازهم آلوده می‌شود

سازمان هواشناسی در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال تردد در محورهای کوهستانی هشدار داد.

هشدار هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر ۶ استان/ هوای تهران و کرج بازهم آلوده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای اعلام کرد: تداوم فعالیت سامانه بارشی  در مناطق جنوبی کشور، وضع هوا به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

شنبه 95/9/6: رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و برخی نقاط  در شرق و شمال خوزستان و جنوب غرب استان فارس

یکشنبه 95/9/7: رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در بوشهر، فارس ، کهگیلویه و بویر احمد

لازم به ذکر است که بارش در نقاط سردسیر و کوهستانی کرمان و شرق فارس، کهگیلویه و بویر احمد و مناطق کوهستانی جنوب اصفهان به شکل برف پیش بینی می‌شود.

از این رو با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر در جنوب‌غرب فارس و بوشهر بدلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف خفیف، توصیه می شود جهت حفظ ایمنی و اجتناب از وارد شدن خسارت احتمالی، اقدامات لازم  بعمل آید.

هوای تهران و کرج بازهم آلوده می‌شود

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از افزایش آلاینده‌های هوا طی دو روز آینده در شهرهای تهران و کرج خبر داد و افزود: انتظار می‌رود سطح آلاینده‌ها تا سطح ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش یابد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز به تدریج از سرمای هوا در غالب مناطق کشور کاسته شده و روند ملایم افزایش نسبی دمای هوا تا اواخر هفته تداوم خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به شکلگیری جریانات جنوبی در سواحل دریای خزر، روند نسبی افزایش دما نسبت به سایر مناطق کشور به ویژه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 9 و 10 آذر، محسوس‌تر خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی، طی دو روز آینده در استان‌های بوشهر، شرق و شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و فارس بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در مناطق غربی و شمالی استان‌های کرمان و هرمزگان، جنوب استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی دو روز آینده، بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، افزود: پایداری و سکون نسبی هوا، افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور نظیر تهران و کرج را در پی خواهد داشت که انتظار می‌رود تا سطح ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: وزش باد به نسبت شدید امروز نیز در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بویژه استان هرمزگان ادامه خواهد داشت که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه بود. انتظار می رود از بعدازظهر امروز از میزان سرعت باد در این مناطق کاسته شود. همچنین امروز شرق خلیج فارس و طی امروز و فردا غرب دریای عمان مواج خواهد بود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 7 آذر، صاف، همراه با غبار محلی، در اواخر وقت افزایش ابر و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 8 و صفر درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 8 آذر، نیمه ابری، به تدریج صاف، با احتمال غبار محلی با حداکثر و حداقل دمای 11 و 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اخطاریه اخیر این سازمان اظهار کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی کشور، در روز شنبه 6 آذر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و برخی نقاط در شرق و شمال خوزستان و جنوب غرب استان فارس پیش‌بینی می‌شود، همچنین در روز یکشنبه 7 آذر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در بوشهر، فارس ، کهگیلویه و بویر احمد رخ خواهد داد.

وظیفه در پایان با اشاره به اینکه بارش در نقاط سردسیر و کوهستانی کرمان و شرق فارس، کهگیلویه و بویر احمد و مناطق کوهستانی جنوب اصفهان به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، تاکید کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر در جنوب غرب فارس و بوشهر به دلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف خفیف، توصیه می شود جهت حفظ ایمنی و اجتناب از وارد شدن خسارت احتمالی، اقدامات لازم به عمل آید.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر