کد خبر: 7236
A
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

١٠ چالش مشترک تامین اجتماعی در ایران و جهان وجود دارد / دستور رسیدگی برای حادثه دیدگان سانحه سمنان داده شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 10 چالش جدی و مشترک درحوزه تامین اجتماعی در ایران و جهان وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

١٠ چالش مشترک تامین اجتماعی در ایران و جهان وجود دارد / دستور رسیدگی برای حادثه دیدگان سانحه سمنان داده شد

به گزارش سایت خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدتقی نوربخش روز شنبه در نشست خبری اظهارداشت: در این نشست ١٠چالش شناسایی شد که ما نیز با این چالش ها مواجه هستیم که اینها شامل شکاف دامنه پوشش، نابرابری در طول زندگی، سالمندی جمعیت، اشتغال کارگران جوان، بازار کار و اقتصاد دیجیتال، سلامت و مراقبت های بلندمدت، مخاطرات و رویدادهای مهلک نوظهور، حمایت از کارگران مهاجر، انتقال فناوری و انتظارات عمومی است.
وی افزود: بسیاری از چالش هایی که در این مجمع عمومی مطرح شد در ایران نیز این چالش ها وجود دارد که امیدواریم بتوانیم این چالش ها را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: همچنین دراین نشست پنج روزه گفت و گوهای دو جانبه با کشورهایی همچون مراکش، مالزی، آلمان و جمهوری آذربایجان و چند کشور دیگر انجام شد.
وی با بیان اینکه دراتحادیه بین المللی تامین اجتماعی این مسائل مطرح شد، تصریح کرد: در تاریخ ١٤ تا ١٨ نوامبر مصادف با ٢٨ آبان ماه به مدت پنج روز مجمع عمومی اتحادیه بین المللی ایسا با حضور ١٥٠ کشور و یک هزار نفر در پاناما برگزار شد.
وی ادامه داد: من به عنوان نائب رئیس این مجمع شرکت کردم و این اولین جلسه هیات رئیسه بود چون عملکرد سازمان تامین اجتماعی مطلوب بوده است.
نوربخش گفت: ایسا در سال ١٢٢٧ یعنی حدود ٩٠ سال پیش و وابسته به سازمان ملل متحد است.
وی با بیان اینکه ایران به عنوان عضو هیات رئیسه ایسا به مدت سه سال انتخاب شد، افزود: اهمیت این گردهمایی بیشتر به جهت هزینه کرد حدود ١٠ درصد تولید ناخالص برای تامین اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تشکیل این نشست عمومی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: امیدواریم نتایج این نشست را در آینده شاهد باشیم.
نوربخش ادامه داد: به همین منظور با برگزاری این نشست موضوع آکچوئری (محاسبات بیمه ای) سازمان تامین اجتماعی با همکاری سازمان بین المللی در حال انجام می دهیم.
وی ادادمه داد: جدول امید به زندگی در کشور هنوز به روز نشده است و در محاسبات آکچوئری این کار درحال انجام است.

** دستور رسیدگی برای حادثه دیدگان سانحه سمنان 
نوربخش ضمن اعلام همدردی با خانواده های این حادثه خاطرنشان کرد: به محض اطلاع از حادثه برخورد دو قطار در سمنان دستور رسیدگی برای حادثه دیدگان این موضوع داده شد.
وی اظهارداشت: همچنین دستور داده شد برای افراد فوت شده مستمری آنها درسریع ترین زمان ممکن برقرار شود.
وی با بیان اینکه همچنین کمک های موردی به این افراد نیز انجام خواهد شد، ادامه داد: به تمامی افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند خدمات لازم در سریع ترین زمان ارائه می شود.
نوربخش با بیان اینکه کسانی که تحت پوشش سازمان باشند و شناسایی شوند کمک های مالی به آنها ارائه می شود، افزود: از آنجا که در دامغان بیمارستان تامین اجتماعی نداریم دستور داده شد که در صورت نیاز خدمات لازم درمانی در بیمارستان میلاد به افراد حادثه دیده ارائه شود.

** بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت دو هزار و 700 میلیارد تومان است
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به میزان بدهی این سازمان به وزارت بهداشت و پرداختی هایی که تاکنون به بیمه داشته اند، اشاره کرد وگفت: درهشت ماه امسال هفت هزار و 900 میلیارد تومان بابت درمان هزینه کردیم که از این میزان دو هزار و 900 میلیارد تومان در مراکز ملکی و پنج هزار و 200 میلیارد تومان در خرید خدمات هزینه کرده ایم.
وی ادامه داد: در مجموع یک سوم از خدمات را سازمان تامین اجتماعی تولید می شود به طوری که در بخش سرپایی از 330 میلیون خدمت سرپایی 130 میلیون آن را این سازمان تولید می کند.
نوربخش اضافه کرد: همچنین در بخش بستری از سه میلیون خدمات در80 بیمارستان 900 هزارخدمت را سازمان تامین اجتماعی تولید می کند.
وی درباره میزان پرداختی ها به مراکز دانشگاهی و وزارت بهداشت نیز گفت: دو هزار و 900 میلیارد تومان به بیمارستان های دانشگاهی و دو هزار و 300 میلیارد تومان به سایر مراکز درمانی داده شده است.
نوربخش اضافه کرد: بدهی دانشگاه ها 60 درصد آن را که به صورت آنلاین پرداخت می کنیم تا خرداد ماه و100 درصد بهدی را نیز تا بهمن سال گذشته پرداخت کرده ایم.
وی با بیان اینکه بدهی داروخانه ها تا مرداد پرداخت شده است، اظهارداشت: همچنین پزشکان طرف قرارداد نیز تا خردادماه بدهی خود را دریافت کرده اند.

** ماهانه 500 میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت می کنیم
نوربخش با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای پرداخت بدهی مان به وزارت بهداشت به کارگرفته ایم و همه آن را پرداخت می کنیم، ادامه داد: ماهانه 500 میلیارد تومان بابت بدهی به وزارت بهداشت پرداخت می کنیم و در مجموع دو هزار و 700 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستیم.
وی اضافه کرد: براساس قرارداد چهار جانبه 60 درصد بدهی ها به صورت آنلاین پرداخت می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: این سازمان ماهانه پنج هزارمیلیارد تومان بابت تعهداتش پرداخت می کند که سه هزار و 400 میلیارد تومان آن بابت مستمری، 220 میلیارد تومان آن برای بیمه بیکاری، 370 میلیارد تومان برای درمان مستقیم و یک هزار میلیارد تومان برای خرید خدمات هزینه می کند.

** شعبه اقماری تامین اجتماعی در خانه سینما احداث می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح شعبه اقماری سازمان در خانه سینما خبر داد و گفت: این شعبه برای ارائه خدمات به هنرمندان سینما در آینده ای نزدیک در تهران افتتاح می شود.
وی همچنین درباره مشکلات بیمه خبرنگاران نیزاظهارکرد: در مورد بیمه خبرنگاران حق کارفرمایان را دولت متقبل می شود و براساس مذاکرات با سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول دادند که با مذاکره با سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتوانند تعداد بیشتری از هنرمندان و اصحاب رسانه را تحت پوشش بیمه قرار دهند و سازمان تامین اجتماعی هم همکاری لازم می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر