کد خبر: 7237
A
معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

کمبود ۸۰ هزار تخت بستری در کشور/ هزار تخت روانپزشکی چشم به راه مراسم افتتاحیه

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مشکل اورژانس‌ها بسیار عمیق‌ است و ما با کمبود حدود ۸۰ هزار تخت بستری در کشور روبرو هستیم؛ توسعه و جایگزینی تخت‌های فرسوده نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگی است.

کمبود ۸۰ هزار تخت بستری در کشور/ هزار تخت روانپزشکی چشم به راه مراسم افتتاحیه

به گزارش سایت خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمبود تخت در اورژانس بیمارستان‌ها گفت: مشکل اورژانس در 2 قسمت است یکی خود بخش‌های اورژانس که محقر و محدود است و دیگری بک آپ آنها یعنی بخش عادی یا ویژه‌ای که بیمار از اورژانس به آن بخش‌ها باید انتقال پیدا کرده و به شکل دائم بستری شود چرا که بستری در اورژانس موقت است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم ما بر این است تا اورژانس‌های اصلی کشورمان یعنی بیمارستان‌های تروما و بیمارستان‌های مرکزی که با ارجاعات خیلی بالا مواجه هستند را هدف اولیه قرار دهیم که در حال احداث حدود 150 بخش اورژانس در کشور هستیم.

اورژانس‌های کشور رنگ و بوی جدیدی پیدا می‌کند

آقاجانی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از بخش‌های اورژانس افتتاح شده‌ و در حال فعالیت هستند و مابقی هم در چند ماه آینده و طی دولت یازدهم به بهره برداری می‌رسد و اورژانس‌های کشور رنگ و بوی جدیدی پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: اما مشکل اورژانس‌ها خیلی عمیق‌تر است که صف انتظار طولانی در اورژانس یکی از مشکلات شمرده می‌شود که به دلیل نبود تخت کافی برای بستری است.

این مقام مسئول تشریح کرد: ما با کمبود حدود 80 هزار تخت بستری در کشور روبرو هستیم که توسعه و جایگزینی تخت‌های فرسوده نیازمند سرمایه گذاری بزرگی است.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: استطاعت دولت برای توسعه تخت‌ها به طور متوسط در یک دهه گذشته حدود 1600 تخت خواب به ازای سال بوده، اما در این دولت تاکنون 12 هزار تخت بیمارستان بهره‌برداری شده است که امیدوار هستیم تا پایان دولت یازدهم تا حدود 21 هزار برسد.

راه‌اندازی هزار تخت روانپزشکی، چشم به راه افتتاح

آقاجانی در مورد عدم راه اندازی هزار تخت روانپزشکی تا پایان آبان ماه اظهار کرد: قرار بود این تخت‌ها تا 25 این ماه راه اندازی شود و در حال حاضر نیز آماده است موضوع فقط در روز افتتاح است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه خاصی که وزارت بهداشت به امر بهداشت روان و درمان این اختلالات دارد، 1000 تخت روانپزشکی در مجموعه 570 بیمارستان کشور البته در برخی از این بیمارستان‌ها آماده شده است و در برخی از آنها حتی بهره برداری شروع شده است ولی در حال حاضر به دنبال برنامه‌ریزی برای روز افتتاح هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا بیمه‌ها بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند تصریح کرد: موضوع بدهی بین بیمه‌ها متفاوت است، درمورد بیمه سلامت چند اتفاق افتاده که باید جبران شود، یکی منابع کافی برای حق بیمه بیمه‌شدگان جدید که قریب به 11 میلیون نفر هستند است که باید منابع کافی برای حق بیمه آنها درنظر گرفته شود.

آقاجانی متذکر شد: از طرفی بحث رشد مورد نیاز بودجه بیمه سلامت است که در بودجه سال 1395 پیش بینی نشده بود و این هم باید در بودجه سال 1396 لحاظ شود.

وی ادامه داد: همچنین اگر مبلغ 8 هزارمیلیارد تومانی که به عنوان اصلاحیه بودجه و به دنبال پیشنهاد دولت توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، تبدیل به نقدینگی و به بیمه تزریق شود بخشی از مشکلات بدهی بیمه‌ها مرتفع می‌شود.

حق بیمه کارگران باید در درمان و بیمه آن هزینه شود

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بدهی بیمه تأمین اجتماعی متذکر شد: از طرفی حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی و مبلغ 27/9 از حقوق و مزایای کارگران که به امر درمان و بیمه درمان اختصاص دارد باید در همین محل هزینه شود که اگر این اتفاق بیفتد سازمان تامین اجتماعی در زمینه پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها مشکلی نخواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر