کد خبر: 7799
A

سیستم بارشی جدید در راه است/ مردم نیمه شمالی کشور منتظر کاهش دما باشند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سیستم بارشی به نیمه شمالی کشور در ۴۸ ساعت آینده گفت: سواحل دریای خزر، البرز مرکزی و البرز مرکزی دچار بارشهای باران، برف و کاهش دما خواهد شد و این سامانه تا پایان هفته ماندگار است.

سیستم بارشی جدید در راه است/ مردم نیمه شمالی کشور منتظر کاهش دما باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: عصر امروز شنبه برای استانهای شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این بارشها که ناشی از ورود سامانه بارشی روزهای گذشته به غرب کشور است در 24 ساعت آینده نیز در برخی استانهای واقع در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور فعالیت خواهد کرد و استانهای خوزستان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز دچار بارشهای باران همراه با رگبار و رعد و برق خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای باران و رگبار که در روزهای گذشته جنوب زاگرس و غرب کشور را در برگرفته بود، رفته‌رفته در روز دوشنبه از کشور خارج خواهد شد و سامانه جدیدی از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود.

وظیفه افزود: از اواخر وقت روز دوشنبه جریانات سرد شمالی وارد کشور خواهد شد و غرب دریای خزر، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را در برمی‌گیرد.

وی یادآور شد: با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران و برف در استانهای واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهیم بود و کاهش دما را به‌دنبال دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: کاهش دمای ناشی از نفوذ جریانات شمالی از اواخر وقت روز دوشنبه سواحل خزر و استانهای نیمه شمالی کشور را در برمی‌گیرد و این روند تا آخر هفته باقی خواهد ماند.

وظیفه تصریح کرد: تمامی ساکنان مناطق استانهای بارانی و برفی باید به اطلاعیه‌های اخیر سازمان هواشناسی کشور برای سیلابی شدن معابر و آبگرفتگی‌ها دقت کنند.

وی درباره سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور نیز عنوان کرد: استان قم با یک درجه زیر صفر و بندرعباس با 29 درجه بالای صفر سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شوند.

منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر