کد خبر: 7821
A

دستور روحانی به وزرا درباره مراجع و حوزویان/ دفاتر مراجع به روی دولت قبل بسته بود

مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعات گفت: پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید دفاتر مراجع به روی دولت بسته شده بود اما با انتخاب دکتر روحانی نگاه حوزه به دولت مثبت شده است.

دستور روحانی به وزرا درباره مراجع و حوزویان/ دفاتر مراجع به روی دولت قبل بسته بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حجت الاسلام داوود نمازی شنبه شب در آئین تودیع و معارفه معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر افزود: دکتر روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری، روحانی فاضل، خطیب قابل و آشنا با حوزه های علمیه که حرمت کامل نسبت به حوزه داشت بعنوان رئیس دولت انتخاب شد و این امر باعث شده تا نگاه حوزه نیز به دولت تغییر کند. 
وی تصریح کرد: نوع نگاه رئیس جمهوری به حوزه های علمیه آنچنان بود که به ضرس قاطع هفته ای سه تا چهار مسئول از دولت به دیدار مراجع می روند و برخی از مراجع عظام و تقلید که بعضا سران قوا را به حضور نمی پذیرفتند امروز تا مدیران کل دولت را نیز به حضور می پذیرند. 
نمازی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید نخبگان حوزه های علمیه هستند گفت: مراجع عظام اشراف کلی به امور کشور دارند و نوع نگاهشان به دولت براساس شعارهای مطرح شده نیست. 
وی یادآورشد: طرح این موضوع به منزله اینکه حوزه و مراجع نقدی نسبت به دولت ندارند نیست اما چون می دانند که مطالبی که از جانب آنان گفته می شود از سوی دولت ترتیب اثر داده می شود مسائل را مطرح می کنند. 
نمازی اظهارداشت: به گفته برخی از مراجع مطالب و نکاتی که در مسائل حوزوی و دینی مطرح می شود مورد عنایت دولت است و نگاه دولت لجبازی با حوزه و مراجع نیست که هرچه حوزه می گوید عکس آن عمل کند. 
وی اضافه کرد: این امر ناشی از حرمتی است که شخص رئیس جمهور به این جایگاه دارد و دستوری که به وزیران داده تا از دیدگاه مشورتی مراجع و حوزویان در امور مختلف استفاده کنند. 
نمازی گفت:اهتمام دولت به حوزه در در استانها نیز برای نخستین باربا انتخاب مشاوران امور روحانیت در استانداریها برای انتقال و هماهنگی بین حوزه و دولت شکل گرفته است. 
وی یادآورشد:برخی ها مدعی هستند که نوع نگاه دولت به حوزه و مراجع تشریفاتی است این درحالی است که می خواهند با طرح این موضوع و حاشیه سازی نگاه دولت را به حوزه زیرسوال ببرند. 
نمازی گفت: خود کسانی که به ما می گویند حاشیه سازی نکنید با طرح موضوع های خلاف واقع حاشیه سازی می کنند و انتظار دارند که دولت جواب حاشیه های آنها را ندهد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر