کد خبر: 8530
A

کمک دو میلیاردی کمیته امداد به درمان سوء تغذیه ۹.۵ هزار کودک سیستان و بلوچستان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان از اختصاص 21 میلیارد و 160 میلیون ریال طی هشت ماهه نخست امسال برای درمان سوء تغذیه 9 هزار و 500 کودک مبتلا به سوء تغذیه خبر داد.

کمک دو میلیاردی کمیته امداد به درمان سوء تغذیه ۹.۵ هزار کودک سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ ناصر شیبانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و بیماری‌های کودکان ناشی از سوء تغذیه است، اظهار کرد: کمیته امداد استان کرمان در این زمینه با توزیع سبد غذایی برای تأمین ‌بخشی از نیازهای غذایی کودکان زیر شش سال دچار سوء تغذیه، گام برداشته است.


وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، افزود: طرح همسفره به منظور کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال توسط کمیته امداد اجرا می شود.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه این سبد غذایی با هدف بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود، تاکید کرد: این سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌گیرد که دچار اختلال رشد یا سوءتغذیه هستند، بر اساس ارزیابی حمایتی توسط کمیته امداد عدم تمکن مالی و استحقاق وی به اثبات رسیده باشد.

وی سرانه تغذیه برای هر کودک را ۷۸۴ هزار ریال عنوان کرد و افزود: توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه خانواده ها با حضور والدین آنها و با هماهنگی مرکز بهداشت هر شهرستان انجام می‌شود.

شیبانی گروه هدف در طرح تغذیه کودکان را  محدوده سنی شش ماه تا زیر شش سال عنوان کرد و گفت: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از مزایای آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه (مجموعا یک سال) تحت پوشش طرح باشد تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی (پس از مهلت یک ساله) محرز شود.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر