کد خبر: 8896
A

توضیحات معاون شهردار تهران درخصوص تبدیل وضعیت پنج هزار نیروی قراردادی شهرداری

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر شهردار تهران در گفت وگو با خبرگار ایرنا توضیحاتی در خصوص تبدیل وضعیت پنج هزار نیروی قرارداری شهرداری پایتخت و اعتراض برخی از اعضای شورای شهر به نحوه انجام این طرح ارائه کرد.

توضیحات معاون شهردار تهران درخصوص تبدیل وضعیت پنج هزار نیروی قراردادی شهرداری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ناصر امانی روز پنجشنبه در این گفت وگو با بیان اینکه براساس قانون مسائل مربوط به امور استخدامی در شهرداری تهران در شورای اداری تصمیم گیری می شود اظهار کرد: در صورتی که تصمیم این شورا در زمینه مسائل استخدامی بار مالی داشته و نیاز به تصویب در شورای شهر باشد شهرداری باید در قالب یک لایحه مستقل یا لایحه بودجه سال بعد این موضوع را به شورای شهر اعلام کند.
وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تهیه لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران هستیم در این مرحله تصمیم بر این بود که جا به جایی اعتبارات در مورد موضوعات استخدامی در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته و به شورای شهر تقدیم شود.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران خاطرنشان کرد: طبق قانون شهرداری برای استخدام نیرو باید از سازمان اداری و امور استخدامی کشور مجوز دریافت کند و در شورای اداری شهرداری این مسأله به تصویب برسد.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران هیچگونه اقدام غیرقانونی در این زمینه انجام نداده است تصریح کرد: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر تهران که موضوع استخدامی در قالب یک لایحه به شورای شهر ارائه شد، شهرداری تهران مورد اعتراض سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت و این بحث مطرح شد که شورای شهر مرجع بررسی و تصویب لوایح استخدامی نیست.
امانی تأکید کرد: اسناد و مدارک مربوط به این موضوع هم در شورای شهر و هم در شهرداری تهران موجود است.
وی در ادامه درخصوص زمان ارائه لایحه بودجه سال 96 نیز گفت: لایحه بودجه سال آینده تا قبل از اول بهمن ماه سال جاری به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می شود.
سید جعفر تشکری هاشمی معاون توسعه منابع انسانی هفته جاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون تبدیل وضعیت پنج هزار نیرو در شهرداری تهران جمعه اول بهمن ماه سال جاری با محوریت سازمان سنجش و آموزش برگزار می شود.
وی افزود: این آزمون در سه بخش اطلاعات عمومی، هوش و استعداد و اطلاعات تخصصی مرتبط با واحد شغلی در شهرداری تهران برگزار می شود.
معاون شهردار تهران تأکید کرد: در تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبعیضی قائل نشدیم.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته با بیان اینکه استخدام جدید در شهرداری تهران انجام نمی شود به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع تبدیل وضعیت پنج هزار نیروی شهرداری تهران بزرودی در شورای شهر مطرح و با تصویب شورای شهر تهران انجام شود.
به گزارش ایرنا در جلسه علنی هفته گذشته شورای اسلامی شهر تهران روند تبدیل وضعیت پنج هزار نیرو در شهرداری تهران مورد اعتراض تعدادی از اعضای شورای شهر واقع شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر