کد خبر: 8905
A
دیده بان ایران گزارش می‌دهد

"تدلیس سیستماتیک" به شیوه قالیباف!

اخیرا شهرداری تهران برای تغییر وضعیت پنج‌هزار نفر از کارمندان قراردادی این دستگاه به حالت پیمانی که متناظر بر ارتقاء درجه اداری آنهاست، ابلاغیه‌ای را صادر کرده است.

"تدلیس سیستماتیک" به شیوه قالیباف!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اخیرا شهرداری تهران برای تغییر وضعیت پنج‌هزار نفر از کارمندان قراردادی این دستگاه به حالت پیمانی که متناظر بر ارتقاء درجه اداری آنهاست، ابلاغیه‌ای را صادر کرده است.

صدور این ابلاغیه از جانب شهرداری تهران در شرایطی که تنها 5 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم  باقی مانده، شائبه‌هایی را در محافل سیاسی و رسانه‌ای ایجاد کرده است؛ چرا که شخص اول شهرداری تهران یعنی جناب قالیباف، کاندیدای بالقوه انتخابات پیش‌رو محسوب می‌شود و سیر رفتاری و گفتاری وی در هفته‌ها و روزهای اخیر نیز حکایت از قطعیت نامزدی مشارالیه دارد. 

بر همین اساس چند تن از اعضای شورای شهر به ابلاغیه اخیر شهرداری تهران انتقاد کرده‌اند؛ "رحمت الله حافظی" که باید او را "محمود صادقی" پارلمان شهری نامید در واکنش به اقدام اخیر دستگاه عریض و طویل تحت تکفل جناب قالیباف، گفته است: «توزیع شغل در آستانه انتخابات مثل توزیع سیب‌زمینی بین مردم است؛ نزدیک انتخابات دوره قبل نیز چنین اتفاقاتی رخ داد که متعاقب آن مصوبه‌ای در شورا داشتیم که طبق این مصوبه، شهرداری از افزایش نیروی انسانی منع شده است».

اشاره غیرمستقیم حافظی در نقد رفتار اخیر شهرداری تهران ناظر بر یکی از اقدامات پوپولیستی و انتخاباتی احمدی نژاد است؛ وی در سال 87 یعنی در آخرین سال دولت نخست خود، دستور خرید چندین هزار تن سیب زمینی را صادر کرد و این حجم زیاد از سیب‌زمینی‌ها را در روزها و شب‌های منتهی به انتخابات 88 در میان رای دهندگان عمدتا روستایی و ساکن شهرهای کوچک، به صورت رایگان توزیع کرد.

این رفتار احمدی نژاد مصداق "تدلیس سیستماتیک" بود؛ به نظر می رسد جناب قالیباف هم قصد دارد برای تحقق رویای 12 ساله اش یعنی جلوس بر کرسی پاستور، حربه احمدی‌نژادی را مشق کند. 

شایان ذکر است،سعید حجاریان در مرداد 92 در گفت‌و‌گو با تسنیم، در تشریح مفهوم "تدلیس سیستماتیک"  گفت: «چند بار گفته ام که بحث ما این نیست که تخلف و یا تقلب شده است. به نظر من واقعه ای اتفاق افتاده است که اسم آن "تدلیس سیستماتیک" است. در توضیح تدلیس باید بگویم که مثلا اگر شما سه سال در شهرداری به مردم پول بدهید، بعد هم چهار سال در دولت به مردم سیب زمینی و یارانه و پول یامفت بدهید و رأی بخرید، تدلیس سیستماتیک است. درست است؟ آقای احمدی نژاد وعده نداد، در این راه پول خرج کرده وگونی گونی سیب زمینی و غیره به مردم داده است، درست است؟ بنده میخواهم بگویم چهار سال دور اول ریاست جمهوری به علاوه دوره شهرداری، آقای احمدی نژاد چقدر از بیت المال برای رای آوردن "تدلیس" کرده است؟ بر این اساس نه می گویم تقلب شده و نه میگویم تخلف شده است. ترجیح می دهم اسم جدیدی برای آن انتخاب کنم و آن "تدلیس سیستماتیک" است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر