کد خبر: 8945
A

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از دوشنبه

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بر اساس تصاویر ماهواره و آخرین داده‌های هواشناسی گفت: اوایل وقت روز جمعه بارش‌های پراکنده برای سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود و پس از آن به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از دوشنبه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احد وظیفه گفت: در روز شنبه موج ضعیفی از شمال غرب کشور وارد می‌شود که سبب افزایش ابر و بارش پراکنده برف در این مناطق خواهد شد؛ همچنین در این روز با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی دریای خزر ، بارش برف و باران در استان‌های ساحلی دریای خزر اردبیل و دامنه‌های شمالی البرز آغاز می‌شود.

وی افزود: در روز یکشنبه نیز بارش‌ها در این مناطق ادامه خواهد داشت؛ هوای سرد در بخش‌های شمالی کشور در روزهای جمعه و شنبه حاکم بوده و از روز یکشنبه شاهد افت بیشتر دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: از بعدازظهر شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود؛ جمعه تا یکشنبه نیز خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه همچنین عنوان کرد از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی دیگری مجددا از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و روز سه شنبه با گسترش سامانه بارش باران و برف علاوه بر سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب و زاگرس مرکزی به دامنه‌های البرز مرکزی، تهران و به تدریج به شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای استان تهران نیز گفت: تهران در روز جمعه کمی ابری همراه با وزش باد و در بعضی از ساعات با افزایش ابر همراه خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در این روز صفر و 7 درجه سانتی گراد است.

وی ادامه داد: در روز شنبه و یکشنبه نیز استان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و در بعضی از ساعات با افزایش ابر همراه خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دمای هوای این استان نیز به ترتیب در این روزها 9 و یک و 7 و 2 سانتیگراد پیش بینی می‌شود.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر