کد خبر: 9093
A

آغاز به کار مرکز حمایت از کودکان کار و خیابان/ از کودک‌آزاری در خانواده‌های آسیب‌پذیر پیشگیری می‌شود

مرکز پرتو در شرق تهران با هدف کمک به کودکان کار و خیابان و کاهش مشکلات کودکان آسیب‌دیده راه‌اندازی می‌شود.

آغاز به کار مرکز حمایت از کودکان کار و خیابان/ از کودک‌آزاری در خانواده‌های آسیب‌پذیر پیشگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، افزایش کودکان کار و خیابان و آزرده شدن وجدان عمومی از مشکلاتی که این کودکان در جامعه و بعضا خانواده های خود تحمل می کنند، باعث شده تا بخش عمومی هم در کنار بخشهای خصوصی و خیریه ها به دنبال کاهش مشکلات این بخش از جامعه باشد.
در همین راستا معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 از افتتاح مرکز پرتو در تاریخ 30 آذر ماه با هدف حمایت از کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد.
محمد رضا غلامی در این باره گفت: به همت مرکز خدمات اجتماعی این منطقه و با مشارکت بنیاد روبان آبی، مرکز پرتو ویژه حمایت از کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل راه‌اندازی خواهد شد. 
او توضیح داد: مرکز پرتو طرح ساماندهی کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است که نسبت به ارائه خدمات پیشگیری، روان‌شناختی و توانمندسازی به کودکان آسیب دیده به ویژه کودکان کار و خیابان اقدام می کند.
معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه در این مرکز علاوه بر آموزش‌های تحصیلی، کامپیوتر، زبان و خلاقیت نیز به کودکان آموزش داده می‌‌شود، یادآور شد: در این مرکز با ارایه مشاوره به خانواده هایی که کودکان آنها مورد آزار جسمی، جنسی، عاطفی و روانی قرار گرفته اند تلاش می کنیم در مسیر کمک به این کودکان گام برداریم.
او در ادامه گفت: فعالیت در زمینه پیشگیری از کودک آزاری، درمان روانی، اجتماعی و مشاوره کودکان، توان بخشی جسمی و روانی و اجتماعی کودکان آزار دیده و انجام مداخلات مبتنی بر منزل جهت جلوگیری از تکرار کودک آزاری و مهیا کردن شرایط خانواده جهت بازگشت کودک به محیط خانواده بخشی از اهداف این مرکز است.
غلامی یادآور شد: توانمند سازی فردی، خانوادگی و اجتماعی کودکان آزار دیده، حمایت و فعالیت در زمینه احقاق حقوق آنها براساس حقوق مندرج در پیمان نامه جهانی حقوق کودکان از دیگر اهدافی است که در این مرکز دنبال خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر