کد خبر: 9117
A

ده اتفاق مهم دنیای فناوری در روز یکشنبه/ تیترهای داغ اخبار فناوری اطلاعات

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات در روز یکشنبه مورخه 28 آذر ماه 1395 می‌کنیم:

ده اتفاق مهم دنیای فناوری در روز یکشنبه/ تیترهای داغ  اخبار فناوری اطلاعات

پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران،مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات در روز یکشنبه مورخه 28 آذر ماه 1395 را ارائه کرده است :

 

 

1 - ورایزون معامله 4.8 میلیارد دلاری خرید یاهو را می‌کشد. پس از انتشار خبر هک 1 میلیارد اکانت یاهو (هک جدید) ورایزون حاضر به پرداخت رقم مذکور نیست و تأکید می‌کند که این رقم باید کاهش یابد و یا معامله را برهم خواهد زد.

2 - سرانجام نینتندوی ژاپن بازی سوپرماریو ران / Super Mario Run را روی اپ استور منتشر کرد تا کاربران بتوانند با نصب آن بازی، موردعلاقه خود را روی آیفون و آی پد انجام دهند.

 3 - فیس‌بوک با استفاده از snopes (سایتی که اخبار و شایعات را از هم تشخیص داده و درباره صحت‌وسقم آنها خبر می‌دهد) با اخبار جعلی مبارزه می‌کند.

 4 - کمپانی‌های درگیر در تجارت تبلیغات فناورانه دستور گرفتند تا سایت معروف دست راستی با محتوای نژاد پرستانه را مسدود کنند.

 5 - آمازون به‌طور مخفی درحال‌توسعه اپلیکیشن اوبر برای کامیون است و برای این کار 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. بر این اساس قرار است رانندگان کامیون بتوانند بسته‌ها و مقاصد را به‌راحتی پیداکرده و به مقصد برسانند. قرار است این سرویس تابستان 2017 راه‌اندازی شود.

 6 -  رو شدن دست چینی‌ها درباره خودروی خودران LeEco باعث آبروریزی شد. فارادی فیوچر و کمپانی چینی LeEco روی خودروی الکتریکی خودرانی کار می‌کردند که در آوریل رونمایی شد اما گفته‌شده است که خودرو از راه دور و از پشت‌صحنه با ریموت کنترل مدیریت می‌شده است. حالا مهندسان فیوچر فارادی اعلام کرده‌اند که دست از کار روی پروژه مشترک با LeEco برای توسعه خودروی LeSee کشیده‌اند.

7 - رانندگان عصبانی اوبر در لندن جلوی اداره سلزفورس (یکی از مشتریان کلان که سرویس فراوانی از اوبر می‌گیرد) تظاهرات کردند. آنها به شرایط کاری خود همچنان اعتراض دارند و اینکه سلزفورس به‌عنوان یکی از مشتریان اوبر حق آنها را پایمال می‌کند.

 8 -اولین عرضه عمومی سهام کمپانی Trivago به رقم 287 میلیون دلار رسید که دور از انتظار بود. Trivago پلتفرم سرچ هتل و خدمات هتلداری به‌صورت آنلاین است.

 9 - رنگی شدن سرویس و خدمات اوبر در 4 شهر نیوکاسل، میامی، دنور و نشویل شروع شد. بنابراین مشتریان می‌توانند بفهمند کدام خودرو را برای دریافت خدمات سفارش داده‌اند.

10 - استارتاپ Just Eat با صرف 266 میلیون دلار دو رقیب خود به نام‌های Hungryhouse  و SkipTheDishes را خرید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر