کد خبر: 9198
A
فریده غیرت در گفت و گو با دیده بان ایران:

شرایط بازداشت در منشور حقوق شهروندی مشخص شده است

فریده غیرت: تمام مواردی که در منشور حقوق شهروندی آمده، در دیگر قوانین موجود ما هم وجود دارد که این قوانین به صورت یک شکل و جامع توسط رییس جمهوری امضا گردید.

شرایط بازداشت در منشور حقوق شهروندی مشخص شده است

"فریده غیرت" حقوقدان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران با اشاره به منشور حقوق شهروندی که صبح امروز توسط رییس جمهور رونمایی شد، اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی مجموعه ای از مقررات و قوانینی است که در قانون اساسی برای حقوق ملت از جهت رفاهی و آموزشی در نظر گرفته شد بود و امروز ریاست جمهوری آنرا امضا کردند.

وی افزود: تمام مواردی که در منشور حقوق شهروندی آمده،  در دیگر قوانین موجود ما هم وجود دارد که این قوانین به صورت یک شکل و جامع توسط رییس جمهوری امضا گردید.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی در قانون اساسی به عنوان حقوق ملت است و حقوق ملت همین موادی است که به عنوان منشور ارائه شده است؛ هرچند ابداع جدیدی در قوانین نشده اما حرکت جدیدی صورت گرفته است.

غیرت در مورد حمایت این منشور از اتباع ایرانی فاقد مذهب اسلام، تصریح کرد: در این منشور تمام ایرانیان تحت حمایت هستند.

این حقوقدان در خصوص اینکه این منشور در مورد جلوگیری و رعایت حقوق بازداشت های غیر قانونی هم تصریح کرد: درخصوص بازداشت های غیر قانونی نیز در این منشور مواردی ذکر شده که در صورت اجرا میتواند مفید واقع شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر