کد خبر: 9210
A

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای پیش‌دبستانی‌های مناطق محروم و دوزبانه

معاون علمی آموزشی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵۰ میلیارد تومان به توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه اختصاص یافته است که البته هنوز بخشی از آن را تخصیص نداده ایم.

اختصاص ۵۰  میلیارد تومان برای پیش‌دبستانی‌های مناطق محروم و دوزبانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا واعظ مهدوی در همایش پیش دبستانی زیربنای عدالت آموزشی پایدار که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: قانون اساسی بر آموزش همگانی و مساوات حقوق شهروندی تاکید دارد.

وی با اشاره به تقویت و گسترش پیش دبستانی ها در مناطق محروم افزود: اعتبار ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه دوره پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه اختصاص داده شده است البته بودجه به صورت کامل هنوز تخصیص یافته نشده است.

معاون علمی آموزشی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در یک نظام پایدار بودجه ای باید نسبت درآمد به هزینه برابر باشد اما درآمد ما ۱۶۰ هزار میلیارد تومان و هزینه ۲۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: کشورهایی که آموزش و پرورش قدرتمندی دارند، منابع درآمدی قوی نیز دارند.

وی اظهارکرد: چاره ما رسیدن تعادل به نظام مالی است و باید درآمد و هزینه ها تطبیق پیدا کند و این بیماری مزمن یک روزی باید درمان شود.

وی با بیان اینکه افزایش سهم مالیاتی باید در اقتصاد مقاومتی نیز توجه شود، گفت: عده ای شرافتمندانه کار می کنند و مالیات می دهند. عده ای نیز از پرداخت مالیات سر باز می زنند. راه توسعه و رسیدن به خدمات خوب، داشتن درآمد خوب و مکفی برای کشور است و تکیه بر درآمد نفت، ناپایدار است.

وی گفت: ۴۰ درصد از اقتصاد ایران، قانوناً از پرداخت مالیات همانند بورس، کارخانجات مناطق محروم، سود سپرده های بانکی معاف هستند و ۲۰ درصد هم از مالیات فرار می کنند و ۳۷ تا ۴۰ درصد اقتصادمان مالیات می دهد. لذا با ۶ درصد مالیات نسبت به تولید داخلی وضعیتمان بهتر از این نخواهد شد.

منبع: مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر