کد خبر: 9221
A
محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با دیده بان ایران :

دولت به موضوع طرح فروش ترافیک ورود کند/ طرح ترافیک قرار بود موقت باشد اما شهرداری به طور دائم آن را اجرا کرد

محمد مهدی تندگویان: به جای اینکه هزینه گزافی را برای جابه جایی پایتخت صرف کنیم بهتر است به فکر ساماندهی مشکلات تهران باشیم.

دولت به موضوع طرح فروش ترافیک ورود کند/ طرح ترافیک قرار بود موقت باشد اما شهرداری به طور دائم آن را اجرا کرد

محمد مهدی تندگویان: به جای اینکه هزینه گزافی را برای جابه جایی پایتخت صرف کنیم بهتر است به فکر ساماندهی مشکلات تهران باشیم.

محمد مهدی تندگویان نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران  در خصوص اینکه هزینه های که از فروش طرح ترافیک حاصل می شود، به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران گفت: عمدتا خرج زیر ساخت های موضوعات ترافیکی و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی می شود.

تندگویان درباره طرح موقت یا سالانه خاطر نشان کرد: هزینه طرح موقت و یا سالانه  هر دو برای زیر ساخت های شهر تهران هزینه می شود و امکانش نیست که این هزینه ها جای دیگری صرف شود.

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: طرح ترافیک به صورت موقت قرار بود درتهران انجام شود و بعد از مدت زمان کوتاهی منطقه های پرتردد ساماندهی شود، گویا فراموش کرده اند که اجرای طرح ترافیک در پایتخت به صورت موقت بوده است نه دائم!

همچنین وی ادامه داد: زمان کوتاهی را برای اجرای طرح ترافیک در نظر داشتند تا در آن مدت زمان کوتاه حمل و نقل عمومی را توسعه دهند و خودورهایی را که به مرکز شهر تردد می کنند را کاهش دهند تا شهروندان فقط با وسایل نقلیه عمومی در مرکز شهر تردد کنند.

به گفته نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، باید هر ساله تعداد خودروهایی که در منطقه طرح ترافیک تردد می کنند را کاهش دهند تا شاهد ترافیک سنگین نباشیم.

تندگویان معتقد است: دولت باید در این موضوع ورود کند و برای ساماندهی محدوده طرح  ترافیک چاره ای بیاندیشد.

وی تصریح کرد: به جای اینکه هزینه گزافی را برای جابه جایی پایتخت صرف کنیم بهتر است به فکر ساماندهی مشکلات تهران باشیم.

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: هزینه هایی که از خرید و فروش طرح ترافیک حاصل می شود باید صرف زیر ساخت های عمومی شهر شود و تا جایی که امکان داشته باشد، زیر ساخت های حمل و نقل عمومی را افزایش دهند.

تندگویان اظهار کرد: ما نمی دانیم تولید خودرو به چه سمتی می رود و خودورهایی که هر روزه وارد بازار می شود آیا ملاک هایی برای کاهش آلودگی هوا دارند؟

وی در این باره اظهار کرد: باید پلاک گذاری خودروها را محدود کنند و مانند کشورهای دیگر اجازه ورود پلاک دیگر شهرها را به کلان شهری مانند تهران را ندهند.

گفت و گو: نوگل تاجدوزیان 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر